تنظیمات پرینت:

دستور تهیه ناگت مرغ؛ ترد، خوشمزه و مناسب تمام سلیقه ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

ناگت مرغ بی شک یک غذای سوخاری لاکچری، لذیذ و مناسب برای تمام سلیقه‌ ها می‌ باشد که به صورت فوری قابل تهیه است. در ادامه این مطلب، یکی از بهترین دستور پخت‌ ها برای طبخ فوری این غذا بیان می‌ شود؛ با ما همراه باشید. 

دستور تهیه ناگت مرغ؛ ترد، خوشمزه و مناسب تمام سلیقه ها

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ
 500 گرم گوشت سینه مرغ
 1 پیمانه آرد سفید
 پودر سوخاری به مقدار دلخواه
 100 گرم پنیر پیتزا
 نان تست تازه به مقدار لازم
 پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
 1 عدد تخم مرغ
 نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
 روغن رخ کردنی به مقدار کافی
1

برای پخت ناگت مرغ، ابتدا گوشت سینه مرغ را شسته و سپس در قطعات کوچک خرد می‌ کنیم. در ادامه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پیاز را به آن می‌ افزاییم و مخلوط را هم می‌ زنیم. آنگاه مخلوط را کنار می‌ گذاریم تا چند دقیقه استراحت کند.

2

در همین مدت دو عدد نان تست تازه تهیه کرده و داخل آنها را خارج می‌ کنیم؛ سپس خرد کرده و با اندکی آب مخلوط می‌ کنیم. به این ترتیب، نوعی خمیر نرم به دست می‌ آید. این خمیر را به محتویات مرغ می‌ افزاییم و هم می‌ زنیم.

3

در مرحله دوم میکسر را آماده کرده و مخلوط تهیه شده را در آن می‌ ریزیم و به خوبی میکس می‌ کنیم. به این ترتیب نوعی پوره یکنواخت به دست می‌ آید. محصول نهایی را در یک ظرف عمیق ریخته و روی آن را با سلفون می‌ پوشیم. در نهایت ظرف را در یخچال به مدت 30 دقیقه قرار می‌ دهیم. با این عمل مخلوط استراحت کرده و در هنگام سرخ کردن مواد کیفیت بهتری خواهد داشت.

4

در مرحله بعد و بعد از گذشت زمان فوق، ظرف را از یخچال خارج می‌ کنیم. سپس تخم مرغ، پودر سوخاری و آرد سفید را در سه ظرف جداگانه می‌ ریزیم و تخم مرغ را به خوبی هم می‌ زنیم. این مواد را در نزدیکی خود قرار می‌ دهیم؛ چرا که در حین سرخ کردن مواد به آنها نیاز داریم.

5

در این مرحله یک ظرف نسبتاً عمیق را روی شعله قرار داده و به مقدار کافی روغن مایع در آن می‌ ریزیم. بعد از داغ شدن روغن، مقداری کافی از مواد ناگت مرغ برداشته و ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم مرغ و نهایتاً در پودر سوخاری می‌ غلتانیم و درون روغن داغ قرار می‌ دهیم تا به خوبی برشته شود. این مرحله را برای تمام مواد تکرار می‌ کنیم تا ناگت‌ ها آماده شوند. سپس روغن آنها را گرفته و آماده سرو هستند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 284
نیاز روزانه
چربی کل 12.7g20%

چربی اشباع 2.8g14%
کلسترول 69mg23%
سدیم 682mg29%
پتاسیم 228mg7%
کربوهیدرات کل 21.4g8%

فیبر 1.2g5%
قند 1g
پروتئین 20.8g42%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 13%
آهن 9%
ویتامین ای 18%
نیاسین 46%
سلنیوم 44%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.