تنظیمات پرینت:

دستور پخت شانکار پالی هندی، شیرینی خوش طعم هندوستان

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

شانکار پالی هندی را می توان سرخ کرد یا پخت. رنگ شانکار پالی سرخ شده تیره تر است در حالی که شانکار پالی پخته شده معمولا روشن تر است. هر دو طعم فوق العاده ای دارند اما بافت شیرینی در این دو روش کمی متفاوت می شود. شانکار پالی سرخ شده بیشتر از پخته شده پف می کند و همچنین بافت شکننده تری دارد. شانکار پالی هندی، شیرینی با بافتی ترد است و با ادویه هایی مانند دانه هل، زیره، فلفل سیاه، نمک درست می شود و شکر ندارد.

دستور پخت شانکار پالی هندی، شیرینی خوش طعم هندوستان

مواد لازم تهیه شانکار پالی هندی
 5 پیمانه آرد همه منظوره
 ½ پیمانه شکر
 1 قاشق چایخوری نمک
 3 قاشق غذاخوری شیر
 روغن به مقدار لازم(برای سرخ کردن)
 دانه هل، زیره، فلفل سیاه(اختیاری)
دستور پخت شانکار پالی هندی
1

شکر را در آسیاب برقی یا مخلوط کن بریزید و بعد از چند دقیقه هم زدن شکر را کنار بگذارید بهتر است از دانه های ریز شکر برای تهیه شیرینی استفاده کنید.

2

ابتدا آرد را با نمک و سایر ادویه‌ها الک کنید. مقداری روغن (2 قاشق غذاخوری) را گرم کرده سپس به آرد اضافه کرده و آرد را به خوبی ورز دهید. در پایان باید خمیری یکدست حاصل شود.

3

شیر را گرم کنید اما نجوشانید. سپس شیر گرم را در فواصل زمانی منظم اضافه کرده و به خمیر را در هنگام اضافه کردن شیر، ورز بدهید. اگر خمیر خشک به نظر می رسد، 1 تا 3 قاشق چایخوری شیر بیشتری اضافه کنید و ورز دهید. به مدت 20 تا 30 دقیقه کناری بگذارید تا خمیر استراحت کند.

سرخ کردن شانکار پالی هندی
4

روغن را برای سرخ کردن در تابه‌ای گرم کنید. خمیر را به دو یا سه قسمت مساوی تقسیم کنید و هر کدام را به شکل یک توپ در بیاورید. سپس با وردنه هر توپ را صاف کرده و روی آنها را با دستمال آشپزخانه بپوشانید تا خمیر خشک نشود. این توپ را روی پیشخوان آشپزخانه به ضخامت 5 تا 7 میلی متر بغلتانید. از خمیر رول شده برش هایی به شکل الماس یا مربع ببرید.

5

به آرامی 6 تا 8 عدد از این تکه های شانکار پالی هندی رول شده را داخل تابه بریزید. وقتی یک طرف آن طلایی شد با قاشق شیرینی را برگردانید و طرف دوم را سرخ کنید تا طلایی شود. در صورت لزوم چند بار آن را برگردانید تا پخت یکنواخت و رنگ طلایی شود. با قاشق شیرینی را برداشته و شانکار پالی هندی سرخ شده را روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید. بقیه شانکار پالی را به صورت دسته ای سرخ کنید.

6

تکه دیگر خمیر را نیز به همین صورت رول کرده و تکه های الماسی شکل درست کنید. این قطعات را نیز به صورت دسته ای سرخ کنید. وقتی خنک شد، شانکار پالی را در یک شیشه یا ظرف دربسته نگهداری کنید.

پخت شانکار پالی هندی در فر
7

فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد (356 درجه فارنهایت) تنظیم کنید. برش های شیرینی را روی سینی فر یا تابه قرار دهید. شانکار پالی را به مدت 20 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود، بپزید. شانکار پالی هندی پخته شده را در یک توری سیمی بگذارید و خنک کنید. پس از خنک شدن، شانکار پالی پخته شده را در یک شیشه در بسته نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 373
نیاز روزانه
چربی کل 6.5g10%

چربی اشباع 0.7g4%
کلسترول 1mg1%
سدیم 302mg13%
پتاسیم 127mg4%
کربوهیدرات کل 68.8g23%

فیبر 2.7g11%
قند 6.7g
پروتئین 8.7g18%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 3%
آهن 24%
منگنز 49%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.