تنظیمات پرینت:

دستور پخت پرالین فرانسوی با بادام هندی

مناسب برای15 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

پرالین فرانسوی چیزی نیست جز نوعی شیرینی خوشمزه که با کره، شکر و آجیل درست می شود. یک پرالین شکلاتی در بروکسل به عنوان گرانترین پرالین در جهان شناخته شده است و قیمت آن 240000 دلار است. این آموزش را دنبال کنید تا بتوانید به سادگی یک پرالین فرانسوی برای خانواده خود تهیه کنید.

دستور پخت پرالین فرانسوی با بادام هندی

مواد لازم تهیه پرالین فرانسوی
 4 قاشق غذاخوری شکر
 2 قاشق غذاخوری کره
 12 عدد بادام هندی
طرز تهیه پرالین فرانسوی
1

در هاون، بادام هندی را بریزید. بادام هندی ها را خرد کنید و کنار بگذارید، به یاد داشته باشید که نباید بادام ها را خیلی له کنید تا تبدیل به پودر شوند. باید فقط چند ضربه به بادام هندی بزنید.

تهیه شربت شکر
2

کره را داخل تابه ای روی شعله‌ای با حرارت ملایم، بریزید. وقتی کره شروع به ذوب شدن کرد شکر را اضافه کنید و آن را کاملا مخلوط کنید. مخلوط کره و شکر را روی حرارت ملایم با فواصل زمانی منظم هم بزنید تا شکر کاملا آب شود. دقت کنید که بی وقفه و به طور مداوم هم نزنید.

3

با ذوب شدن شکر، مخلوط شروع به تغییر رنگ می کند. زمانی که کره شروع به تغییر رنگ کرد، در فواصل زمانی منظم به هم زدن ادامه دهید.در یک مرحله رنگ کره قهوه ای می شود و تمام شکر آب می شود.

4

برای فهمیدن اینکه آیا شربت آماده شده یا نه! چند قطره از مخلوط کره و شکر را در یک کاسه پر از آب بریزید. مشاهده میکنید این چند قطره به سرعت سفت خواهند شد. وقتی آنها را از آب بیرون می کشید، به راحتی می شکنند. این بدان معنی است که شربت شکر به قوام رسیده است. همچنین می توانید قوام شربت شکر پرالین فرانسوی را با استفاده از دماسنج بررسی کنید.

5

وقتی شربت به قوام رسید و وقتی تمام شکر ذوب شد و به صورت مایع مذاب قهوه ای رنگ در آمد، حرارت را خاموش کنید.

6

بادام هندی له شده را بلافاصله اضافه کنید و سریع مخلوط کنید. این مخلوط پرالین فرانسوی را روی سینی یا بشقاب پوشانده شده با کاغذ روغنی بریزید. همچنین می توانید از بشقاب چرب شده با مقداری کره یا روغن استفاده کنید.

7

در دمای اتاق اجازه دهید پرالین فرانسوی خنک و سفت شود. سپس پرالین را به قطعات کوچک خرد کنید. تکه های پرالین را در هاون بریزید و با یک جسم سخت له کنید و پرالین را به قطعات متوسط برش دهید.

8

پرالین را بردارید و سرو کنید. اگر بلافاصله از آن استفاده نکردید، پرالین فرانسوی را در یک شیشه در بسته نگهداری کنید و در یخچال بگذارید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 548
نیاز روزانه
چربی کل 40.7g63%

چربی اشباع 16.7g84%
کلسترول 55mg19%
سدیم 172mg8%
پتاسیم 306mg9%
کربوهیدرات کل 42.6g15%

فیبر 1.5g6%
قند 31g
پروتئین 8.4g17%

ویتامین آ 28%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 2%
آهن 17%
زینک 33%
مس 111%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.