تنظیمات پرینت:

دستور پخت گراتن بادمجان؛ مناسب برای تمام سلیقه ها

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

گراتن بادمجان یقینا یکی از بهترین خوراک های بادمجان است که طعم لذیذ و ارزش غذایی فوق العاده دارد. این پیش غذای مخصوص را در مهمانی ها و دورهمی ها می توانید تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. 

دستور پخت گراتن بادمجان؛ مناسب برای تمام سلیقه ها

مواد لازم برای تهیه گراتن بادمجان
 4 عدد بادمجان تازه و متوسط
 1 عدد پیاز درشت
 200 عدد گوشت چرخ کرده
 2 عدد سیب زمینی درشت
 2 حبه سیر
 روغن مایع به مقدار لازم
 پنیر پیتزا به مقدار دلخواه
 1 پیمانه سس بشامل
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 قاشق چایخوری زردچوبه
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه گراتن بادمجان
1

در ابتدای پخت گراتن بادمجان، سیب زمینی‌ ها و بادمجان‌ ها را پوست بگیرید و به طور مجزا به حالت حلقه‌ ای برش دهید. آنگاه بادمجان‌ ها را در آب نمک و سیب زمینی‌ ها را در آب سرد به مدت یک ساعت قرار دهید.

2

بعد از گذشت زمان فوق سیب زمینی‌ ها و بادمجان‌ ها را آبکش کرده و اجازه دهید آب آنها کامل برود. سپس سیب زمینی‌ ها را در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه بپزید. دو طرف بادمجان‌ ها را نیز در تابه با روغن سرخ کرده و کنار بگذارید. در ادامه پیاز را پوست کنده و بشویید و به صورت نگینی خرد کرده و در تابه با روغن به خوبی تفت دهید.

3

سپس، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید و صبر کنید تا به خوبی سرخ شود و تغییر رنگ دهد. پس از آن سیر رنده شده، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و خوب تفت دهید. در یک گوشه از تابه رب گوجه فرنگی را نیز به خوبی تفت داده تا طعم خام آن گرفته شود؛ آنگاه با کل محتویات تابه ترکیب کنید تا خوش رنگ شود.

4

در مرحله بعد یک ظرف عمق دار مناسب برای تهیه گراتن بادمجان انتخاب می‌ کنیم. کف و دیواره های ظرف را چرب کرده سپس با سیب زمینی های حلقه ای پوشش می دهیم. در ادامه بادمجان های سرخ کرده را می چینیم و پس از آن مواد گوشتی را روی بادمجان‌ های سرخ کرده قرار داده و در انتها با سس بشامل پوشش می‌ دهیم. نهایتاً پنیر پیتزا را روی سس به صورت یکنواخت می‌ ریزیم.

5

در مرحله بعد ظرف را در فر که از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد داغ شده، قرار می‌ دهیم. صبر می‌ کنیم تا مواد حدود ربع ساعت حرارت دیده و روی آن طلایی شود. به این ترتیب گراتن بادمجان آماده شده و بعد از خنک شدن قابل مصرف است. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 74
نیاز روزانه
چربی کل 4.3g7%

چربی اشباع 1.4g7%
کلسترول 7mg3%
سدیم 108mg5%
پتاسیم 265mg8%
کربوهیدرات کل 8g3%

فیبر 2.4g10%
قند 2.7g
پروتئین 2.8g6%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 8%
کلسیوم 4%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.