تنظیمات پرینت:

دستور پخت گراتن سیب زمینی؛ لذیذ و مقوی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

گراتن سیب زمینی نوعی غذای خاص و لاکچری و مناسب برای استفاده در میان وعده و وعده های اصلی است. این غذای کامل، ترکیباتی متنوع دارد و دارای بافتی نرم و لذیذ می باشد. به علاوه، خاص بودن دستور پخت گراتن سیب زمینی و وجود مواد گوناگون در ترکیبات این غذا، منجر به لذیذ بودن و خوش رنگ شدن آن گشته است. 

دستور پخت گراتن سیب زمینی؛ لذیذ و مقوی

مواد لازم برای تهیه گراتن سیب زمینی
 4 عدد سیب زمینی تازه و متوسط
 500 گرم قارچ تازه
 2 قاشق غذاخوری پیازچه و جعفری تازه- (خرد شده)
 500 گرم پنیر پیتزا
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو تازه
 1 پیمانه سس بشامل
 1 قاشق چایخوری پودر سیر
 روغن مایع به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه گراتن سیب زمینی
1

در ابتدای کار سیب زمینی‌ ها را شسته و به صورت ورقه‌ ای برش می‌ دهیم. برای برش منظم می‌ توانیم از دستگاه‌ های خردکن و رنده‌های مخصوص استفاده کنید. سپس آنها را در آب سرد به مدت نیم ساعت قرار دهید. با این کار، نشاسته اضافه آنها گرفته می‌ شود. سپس آنها را آبکش کرده و اجازه می‌ دهیم آب آنها برود. در همین حین، فر را روشن کرده و روی ۲۰۰ درجه فارنهایت تنظیم می‌ کنیم.

2

در بعد مرحله بعد، یک سینی فر مناسب انتخاب کرده و آن را چرب کرده و سیب زمینی‌ ها را در آن می‌ چینیم. برای پخت بهتر با فرچه آشپزی مخصوص می‌ توانید روی سیب زمینی‌ها را هم چرب کرده و سپس آنها را با استفاده از ادویه جات محبوب، نمک و فلفل سیاه طعم‌ دار کنید.

3

در صورت لزوم و در صورتی که سینی کوچک است می‌ توانید این کار را به صورت لایه‌ ای انجام دهید. حال سیب زمینی‌ ها را در فر قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه حرارت ببینند و نیم پز شوند.

4

در یک ظرف مجزا، قارچ‌ های خرد شده را با مقداری روغن و آبلیموی تازه به خوبی تفت می‌ دهیم.

5

در ادامه کار یک ظرف مناسب و نسبتاً عمیق برای چینش گراتن سیب زمینی انتخاب کرده و کف آن را چرب می‌ کنیم. سپس موادی را که آماده کرده‌ ایم به صورت لایه‌ ای باید در آن بچینیم.

6

برای این کار، ابتدا یک لایه سس بشامل سپس، پنیر پیتزا، بعد سبزیجات و پس از آن لایه قارچ و نهایتا سیب زمینی ها را با پودر سیر طعم دار کرده و به صورت لایه ای می چینیم. این مراحل را برای کل مواد ادامه می‌ دهیم. در نهایت روی مواد را با سس بشامل و سپس با پنیر پیتزا پوشش می‌ دهیم.

7

در مرحله آخر پخت گراتن سیب زمینی، ظرف را در فر قرار می‌ دهیم تا به مدت نیم ساعت مواد پخته شوند و لایه بیرونی گراتن طلایی شود. آنگاه ظرف را از فر خارج کرده و صبر می‌ کنیم تا سرد و قابل مصرف شود. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 110
نیاز روزانه
چربی کل 5.1g8%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 14mg5%
سدیم 223mg10%
پتاسیم 323mg10%
کربوهیدرات کل 11g4%

فیبر 1.5g6%
قند 2g
پروتئین 5.7g12%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 10%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.