تنظیمات پرینت:

طرز تهیه آبغوره خانگی سالم و خوشمزه

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

آبغوره یکی از چاشنی های مهم و پر فایده در غذاهای ایرانی می باشد. طبیعی است که اگر از آبغوره خانگی که طبیعی، سالم و بهداشتی تر است استفاده کنید، طعم و مزه غذا دو چندان خواهد شد. تنها ماده اولیه و اصلی برای تهیه آبغوره خانگی، غوره می باشد. غوره به میوه نارس و کال انگور گفته می شود.

طرز تهیه آبغوره خانگی سالم و خوشمزه

 غوره به میزان لازم
 مک به میزان لازم
مراحل طرز تهیه آبغوره خانگی
1

ابتدا باید غوره های آبغوره خانگی را پاک کنید. وقتی دم آنها را جدا کردید، چند بار با آن آنها را بشویید. تا زمانی که مطمئن شوید هیچ خاک و حشره ای روی آنها نمانده باشد. حالا غوره ها را آبکش کنید و روی نم گیر یا دستمال نخی پهن کنید.

2

پس از اینکه غوره ها کاملا خشک شدند، آنها را داخل آبمیوه گیر یا مخلوط کن بریزید.

3

قابلمه ای مناسب انتخاب کنید و روی شعله بزرگ گاز قرار دهید. آبغوره ها را داخل قابلمه ریخته و منتظر بمانید تا بجوشد و حجم آن نصف شود. زمانی که آبغوره خانگی شما به حجم و اندازه مورد نظر رسید، نمک را اضافه کنید. میزان نمک بستگی به ذائقه خانواده شما دارد.

4

یکی از اصلی ترین قسمت های تهیه آبغوره خانگی، رد کردن آن از صافی است. با این کار ناخالصی های آبغوره از آن جدا می شود و رنگ شفاف تری پیدا خواهد کرد.

5

آبغوره خانگی شما بدون هیچگونه مواد افزودنی آماده است. آن را در بطری های شیشه ای دهانه تنگ و استریل شده بریزید. این ظروف باعث می شوند آبغوره شما کپک نزند. در بطری را محکم ببندید و به مدت چند روز جلوی نور آفتاب قرار دهید. پس از اینکه رنگ آن تیره تر شد به درون کابینت منتقل کنید.

6

نوش جان..!

طرز تهیه آب غوره خانگی سالم و خوشمزه

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 71
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 10mg1%
کربوهیدرات کل 17.2g6%

فیبر 1g4%
قند 14.1g
پروتئین 0g

ویتامین سی 101%
کلسیوم 0%
آهن 1.1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.