تنظیمات پرینت:

طرز تهیه آب زنجبیل و ویژگی ها و مزایای آن

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

در دنیای امروز آب زنجبیل بیش از گذشته مورد توجه افراد قرار گرفته است. چرا که افراد سلامت بدن خود و همچنین تناسب اندام را اولویت قرار داده اند. از این رو نوشیدن آب زنجبیل می تواند در کاهش وزن به افراد کمک شایانی کند. آب زنجبیل همچنین می تواند در کاهش درد در ناحیه عضلات تاثیر به سزایی داشته باشد. علاوه بر این ویژگی ها، از ایجاد التهاب در بدن جلوگیری می کند.

طرز تهیه آب زنجبیل و ویژگی ها و مزایای آن برای سلامتی

مواد لازم برای تهیه آب زنجبیل
 2 پیمانه آب
 ½ پیمانه لیمو ترش تازه
 1 سانت زنجبیل تازه و اعلاء
 1,5 قاشق غذاخوری عسل- (به دلخواه)
طرز تهیه آب زنجبیل
1

برای تهیه و آماده سازی آب زنجبیل خانگی در مرحله اول باید زنجبیل تازه را روی تخته کار مناسبی قرار دهید. سپس آن را از وسط برش بزنید و به دو قسمت تقسیم کنید. بعد اقدام به تراشیدن و جدا کردن پوست آن کنید. در آخر نیز زنجبیل های پوست کنده را به کمک چاقوی تیز و یا رنده ریز، خرد کنید. توجه داشته باشید که برای کیفیت بهتر آب زنجبیل بهتر است آن ها را در ابعاد کوچک خرد کنید.

2

در مرحله بعد لیمو ترش تازه را به خوبی بشویید و بعد از خشک کردن، آن را به کمک چاقو به دو قطعه مساوی تقسیم کنید. اکنون با دست قطعه های لیمو را فشار دهید و آب آن را درون کاسه ای ریخته و کنار بگذارید. همچنین می توانید از آبمیوه گیر دستی و یا برقی نیز برای این کار استفاده نمایید. نکته قابل توجه در این مرحله این است که آب لیمو ترش ها باید به طور کامل گرفته شوند و سپس هسته های لیمو از آب آن جدا گردند. حضور دائمی هسته در آب لیمو ترش می تواند منجر به تلخ شدن آن شود.

3

اکنون یک شیشه مناسبی بردارید. آب لیمو ترش را درون آن ریخته و بعد زنجبیل های خرد شده را به آن بیفزایید. سپس دو لیوان آب هم دمای محیط را به محتویات درون شیشه اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید تا طعم مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند و عصاره زنجبیل به آب منتقل شود.

4

حال آب زنجبیل مقوی و پر خاصیت شما آماده است. آن را در لیوان ریخته و بنوشید. همچنین می توانید اضافه این نوشیدنی را در یخچال قرار داده و در وعده های دیگر از آن استفاده نمایید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 5
نیاز روزانه
چربی کل 0.02g1%

چربی اشباع 0.002g1%
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 25mg1%
کربوهیدرات کل 1.8g1%

فیبر 0.1g1%
قند 0.3g
پروتئین 0.1g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 8%
کلسیوم 1%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.