تنظیمات پرینت:

طرز تهیه آرد برنج در خانه، یک آرد بدون گلوتن

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 20 دقیقه

اگر به دنبال درست کردن آرد برنج هستید، این آموزش بهترین راهنمای شما خواهد بود. همانطور که آرد برنج یک انتخاب کلیدی در پخت و پز مواد غذایی بدون گلوتن است، برای ایجاد بافتی ترد در غذاهای سرخ شده نیز انتخابی عالی است.

طرز تهیه آرد برنج در خانه، یک آرد بدون گلوتن

مواد لازم برای تهیه آرد برنج
 برنج به میزان لازم
 آب به میزان لازم
طرز تهیه آرد برنج
1

مقدار مورد نیاز برنج خود را بردارید. یکی دو بار در آب بشویید. برنج را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در آب کافی خیس کنید. بعد از 2 تا 3 ساعت تمام آب دانه های برنج خیس شده را خالی کنید.

2

حالا یک دستمال آشپزخانه یا حوله آشپزخانه تمیز و بزرگ را روی میز یا روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. دانه های برنج را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید. اجازه دهید دانه های برنج حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت در سایه خشک شوند، در آفتاب خشک نکنید.

3

بسته به نوع میان‌وعده‌ای که درست می‌کنید، می‌توانید دانه‌های برنج را کاملا خشک کنید یا اجازه دهید کمی مرطوب باشند.

4

سپس دانه های برنج را در یک آسیاب کن یا مخلوط کن اضافه کنید. با توجه به بافتی از آرد که ترجیح می دهید داشته باشید، آرد برنج می تواند، نیمه ریز یا درشت باشد. بافت آرد به دستور غذایی که استفاده میکنید بستگی دارد.

5

آرد را در الک ریز بریزید و سپس الک کنید. بعد از الک کردن آرد، ممکن است دانه های برنج را در الک ببینید. می‌توانید دوباره آن‌ها را به مخلوط کن اضافه کنید و دوباره آسیاب کنید و دوباره الک کنید.

6

حالا آرد را در بشقاب بریزید و بگذارید مدتی دیگر خشک شود. سپس آرد را با قاشق در ظرف در بسته بریزید. در جای خنک نگهداری کنید و در صورت نیاز استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 366
نیاز روزانه
چربی کل 1.4g3%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 0mg
پتاسیم 76mg3%
کربوهیدرات کل 80.1g27%

فیبر 2.4g10%
قند 0.1g
پروتئین 5.9g12%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 1%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.