تنظیمات پرینت:

طرز تهیه آرد نخودچی و استفاده از آن در آشپزی روزمره

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

درست کردن آرد نخودچی بسیار ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر از خرید آن از فروشگاه است. آرد نخود سرشار از مواد مغذی سالم است و می تواند جایگزین خوبی برای آرد گندم باشد. این آرد فاقد گلوتن است و کربوهیدرات کمتری دارد اما سرشار از پروتئین و فیبر است.

طرز تهیه آرد نخودچی و استفاده از آن در آشپزی روزمره

مواد لازم طرز تهیه آرد نخودچی
 نخود خشک شده
 نمک به دلخواه
طرز تهیه آرد نخودچی
1

نیازی به خیساندن و پختن نخودها نیست. باید از نخود خشک استفاده کنید. اگر نگران این هستید که نخودها شسته نشده اند و حاوی میکروب هستند. می توانید قبل از تبدیل آنها به آرد، از شب قبل نخودها را شسته و آب اضافی آنها را بگیرید و بگذارید تا کاملا خشک شوند زیرا نباید هیچ گونه رطوبتی داشته باشند.

2

نخودها را داخل مخلوط کن یا آسیاب برقی بریزید. به مدت 2 الی 3 دقیقه با دور تند بزنید. زمانی که مشاهده کردید که نخودها کاملاً خرد شده اند و تبدیل به آرد شده اند، دست از هم زدن بکشید. اشکالی ندارد که هنوز قطعات بزرگ داشته باشید زیرا آنها را الک می کنید.

3

روی یک کاسه، آرد را با استفاده از یک صافی مشبک، الک کنید تا قطعات بزرگ آن جدا شوند. می توانید دو تا سه دقیقه دیگر آنها را دوباره آسیاب کنید و بارها این کار را تکرار کنید. شما همچنین می توانید از آسیاب برقی برای پودر کردن قطعات بزرگ تر نیز استفاده کنید.

4

زمانی که آرد نخودچی کاملاً یکدست شد می توانید از آن برای تهیه شیرینی استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 378کالری از چربی 58
نیاز روزانه
چربی کل 6.04g10%

چربی اشباع 0.7g4%
کلسترول 0mg
سدیم 64.1mg3%
پتاسیم 845.7mg25%
کربوهیدرات کل 62.9g21%

فیبر 12.2g49%
قند 10.7g
پروتئین 22.8g46%

ویتامین آ 0.8%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 3.5%
آهن 27.2%
زینک 35%
مس 73%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.