تنظیمات پرینت:

طرز تهیه آش جو ایرانی بهمراه چند نکته ی مهم

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز4 ساعت

تنوع آش در ایران هر فردی را شگفت زده می کند! آش جو یکی از خوشمزه ترین انواع آش است. آش جو ایرانی یک غذای بسیار لذیذ و در عین حال سالم است که می توانید به راحتی از آن بهره ببرید و نوش جان کنید. این آش ایرانی برای فصل زمستان که به مواد غذایی مقوی نیاز دارید، انتخابی ایده آل است. توجه داشته باشید آشی که قرار است آموزش داده شود با سوپ جو متفاوت است.

طرز تهیه آش جو ایرانی بهمراه چند نکته ی مهم

مواد لازم طرز تهیه آش جو
 2 پیمانه پیاز خرد شده( برای تزیین آش)
 2 قاشق غذاخوری پودر نعنا خشک
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
 ½ پیمانه برنج
 1 پیمانه جو
 1 پیمانه لوبیا چیتی
 1 پیمانه نخود خشک
 نمک و روغن به میزان لازم
 600 گرم سبزی آشی(شامل جعفری، گشنیز، پیازچه، اسفناج)
 2 پیمانه کشک(برای تزیین کردن آش استفاده می شود)
 ½ پیمانه سیر سرخ شده(برای تزیین کردن آش استفاده می شود)
طرز تهیه آش جو
1

مانند همه حبوبات دیگر، لوبیا چیتی و نخود باید 12 تا 24 ساعت قبل از پخت در آب خیس بخورند. پس شب قبل از اینکه بخواهید آش جو را بپزید، حبوبات را خیس کنید. بهتر است حداقل هر چهار ساعت یکبار آب آنها را عوض کنید. این کار به حبوبات کمک می کند تا راحت تر بپزند و جذب و هضم آنها برای بدن ما آسان تر شود.

2

همین داستان در مورد جو و برنج نیز صادق است. اما نیازی به خیساندن آنها برای مدت طولانی نیست. فقط 3 ساعت می تواند کافی باشد. پس همین کار را انجام دهید.

3

در یک قابلمه بزرگ مقداری آب بریزید و جو و برنج را اضافه کنید. آنها را با شعله ملایم بپزید. (مواد را تا این که نصف مقدار آب داخل قابلمه تبخیر نشده است، هم نزنید).

4

وقتی جو و برنج پختند، حبوبات پخته شده را اضافه کنید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، سبزی های خرد شده را باید به قابلمه اضافه کنید. از آنجایی که پختن این سبزیجات زمان زیادی نمی برد، نیازی به پختن آنها از قبل نیست.

5

بگذارید این آش ایرانی با شعله متوسط بپزد. آش جو را مرتباً هم بزنید. اگر فکر می کنید آش آب کافی ندارد و به مقداری آب نیاز دارد، فقط می توانید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید.

6

بعد از حدود یک ساعت آش جو آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 143
نیاز روزانه
چربی کل 1.4g3%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 185mg8%
پتاسیم 471mg14%
کربوهیدرات کل 28.7g10%

فیبر 7.1g29%
قند 2.5g
پروتئین 6.5g13%

ویتامین آ 48%
ویتامین سی 30%
کلسیوم 6%
آهن 16%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.