تنظیمات پرینت:

طرز تهیه آش شوربا یا همان آش گوشت و برنج ایرانی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

آش شوربا یک غذای فوق العاده خوشمزهی ایرانی است که مواد اصلی آن برنج و گوشت می باشد. گیاهانی که برای تهیه این غذا استفاده میشوند بسیار مفید و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند. اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و در عین حال سالم هستید، این آش را امتحان کنید، دستور غذای ساده‌تری نسبت به آش شوربا پیدا نمی‌کنید.

طرز تهیه آش شوربا یا همان آش گوشت و برنج ایرانی

مواد لازم طرز تهیه آش شوربا
 ½ پیمانه برنج
 200 گرم گوشت چرخ کرده
 1 قاشق غذاخوری نعنا سرخ شده
 350 گرم سبزی آشی
 2 عدد پیاز
 1 قاشق غذاخوری پیاز داغ(برای تزیین)
 نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه آش شوربا
1

یکی از پیازها را بیاورید و بشویید، سپس آن را پوست بگیرید و به شکل مکعب های کوچک خرد کنید. یک قابلمه را بردارید و داخل آن را با روغن چرب کنید و روی حرارت بگذارید و پیازها را تفت دهید تا نرم و طلایی شوند. مقداری زردچوبه، نمک و فلفل اضافه کنید. حرارت را کم کنید، 5 پیمانه آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید.

2

مدتی قبل از شروع پخت آش شوربا، برنج را بشویید و خیس کنید. سپس آب اضافی را بردارید و برنج را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید برنج با محتویات داخل قابلمه بجوشد.

3

پیاز دیگری را بردارید و بشویید، پوست آن را بگیرید و رنده کنید سپس آب آن را خارج کرده و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. مواد را ورز دهید و بگذارید کاملا مخلوط شوند. سپس مقداری از گوشت چرخ کرده را بردارید و به شکل کوفته های کوچک درآورید.

4

سبزی های خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزند. وقتی آب قابلمه تبخیر شد و سبزی ها پخته شدند، کوفته قلقلی ها (گلوله های گوشتی) را به آش اضافه کنید. وقتی توپ های گوشت پخته شدند آش شوربای شما آماده است آن را در ظرف مناسب سرو کنید و لذت ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 101
نیاز روزانه
چربی کل 3.8g6%

چربی اشباع 0.9g5%
کلسترول 15mg5%
سدیم 289mg13%
پتاسیم 315mg9%
کربوهیدرات کل 11.7g4%

فیبر 3.8g16%
قند 2.5g
پروتئین 7.3g15%

ویتامین آ 74%
ویتامین سی 20%
کلسیوم 3%
آهن 15%
ویتامین ب6 36%
ویتامین ب12 22%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.