تنظیمات پرینت:

طرز تهیه استاک مرغ (عصاره مرغ) خانگی به روش های مختلف

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز6 ساعت

ممکن است بپرسید تفاوت بین آب مرغ و استاک مرغ چیست؟ باید بدانید که استاک از استخوان درست می شود اما به هر آبی که از مرغ و سبزیجات پخته شده باشد، آب مرغ می گوییم. استاک مرغ با داشتن مقدار زیادی پروتئین برای بدن انسان مفید است.

طرز تهیه استاک مرغ (عصاره مرغ) خانگی به روش های مختلف

 استخوان بال و گردن مرغ به مقدار دلخواه- (پخته یا خام)
 ½ پیمانه ساقه کرفس خرد شده
 1 عدد پیاز
 2 عدد هویج خرد شده
 1 پیمانه جعفری
 2 حبه سیر
 1 قاشق غذاخوری نمک
 16 پیمانه آب
 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
طرز تهیه استاک مرغ با قابلمه
1

(این روش حدود 15 ساعت طول می کشد) اما می تواند بهترین روش باشد به شرطی که یک قابلمه بزرگ داشته باشید که بتوانید همه مواد را در آن بریزید. این روش نیاز به صبر و بررسی مداوم استاک مرغ دارد. بیشتر آب در این روش تبخیر می شود، بنابراین به آب زیادی نیاز داریم.

2

استخوان های (ترجیحا سرخ شده) را در یک قابلمه بریزید. آب و سرکه سیب را در قابلمه بریزید و نمک را نیز اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد حرارت را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مواد به مدت 6 ساعت به آرامی بپزند.

3

سپس پیاز، کرفس، هویج و سیر و جعفری خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید دوباره برای یک یا دو ساعت دیگر بپزد.

طرز تهیه استاک مرغ با زودپز
4

استخوان های برشته شده و آب را در زودپز بریزید. پیاز را به همراه کرفس، هویج، سیر، سرکه سیب و نمک را اضافه کنید. 10 تا 11 پیمانه آب اضافه کنید یا تا زمانی که آب تا بالای خط راهنمای درج شده روی زودپز، بالا بیاید و بیشتر حجم زودپز را آب پر کند،

5

حالت سوپ یا استاک را انتخاب کرده و روی 2 ساعت (120 دقیقه) تنظیم کنید. زودپز ابتدا مواد را گرم می کند و سپس مواد را به مدت 2 ساعت (120 دقیقه) با فشار بالا می پزد. وقتی پخت کامل شد، 30 دقیقه صبر کنید تا فشار به طور طبیعی تخلیه شود، سپس فشار را رها کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 35
نیاز روزانه
چربی کل 9g14%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 37mg13%
سدیم 596mg25%
پتاسیم 131mg4%
کربوهیدرات کل 1.5g1%

فیبر 0.4g2%
قند 0.6g
پروتئین 12.4g25%

ویتامین آ 62%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 2%
آهن 5%
ویتامین کا 61%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.