تنظیمات پرینت:

طرز تهیه املت ایتالیایی خوشمزه به نام فریتاتا

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

املت ایتالیایی یا فریتانا بسیار شبیه به کوکوی ایرانی می باشد. املت ایتالیایی با ذائقه ما ایرانی ها جور بوده و یکی از مزیت‌ های این غذا این است که از هر نوع ماده اولیه ای برای پخت آن می توان استفاده نمود. فریتانا به معنی تخم مرغ سرخ شده می باشد. به طور کلی به این دلیل که بسیار سریع آماده می شود بسیار پرطرفدار می باشد.

طرز تهیه املت ایتالیایی خوشمزه به نام فریتاتا

مواد لازم تهیه املت ایتالیایی
 3 عدد تخم مرغ
 2 عدد سیب زمینی
 ½ عدد سینه مرغ
 1 عدد گوجه فرنگی
 200 گرم قارچ
 2 عدد پیاز
 3 قاشق غذاخوری ذرت
 1 پیمانه اسفناج
 پنیر پیتزا به مقدار لازم
 فلفل و نمک به میزان لازم
 آویشن به میزان لازم
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه املت ایتالیایی
مرحله اول: پختن مرغ
1

برای پخت املت ایتالیایی ابتدا سینه مرغ را به همراه آب، پیاز، نمک و زردچوبه روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه مرغ پخته شد آن را از قابلمه درآورده و با چاقو تکه تکه کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سیب زمینی و پیاز
2

در این مرحله سیب زمینی را شسته و پوست کنده و نگینی خرد کنید. درون تابه مقداری روغن ریخته و سیب زمینی ها را درون آن سرخ کنید. سیب زمینی های سرخ شده را از تابه خارج کرده و سپس در همان تابه پیازهای نگینی خرد شده را سرخ کنید.

3

بعد از اینکه پیازها سبک و طلایی شد قارچ های خرد شده را به آن اضافه کنید. توجه کنید اگر چنانچه از قارچ تازه استفاده می کنید کمی آبلیمو به آن بیفزایید تا رنگ آن سیاه نشود. سپس با حرارت بالا آن را سرخ کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن گوجه
4

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته، ریز خرد کرده و به پیاز و قارچ اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن مرغ پخته شده، اسفناج خرد شده و ذرت را به آن ها اضافه کنید. مواد را تا زمانی تفت دهید که اسفناج و گوجه پخته شده و آب آن ها کاملا تبخیر شود. سپس نمک، فلفل و آویشن را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن تخم مرغ ها
5

درون کاسه ای تخم مرغ ها را با استفاده از چنگال بزنید تا از لختگی بیرون آیند. سپس مواد آماده شده را درون تابه ای ریخته و با کف قاشق سطح آن را صاف کنید و اجازه بدهید تا تخم مرغ با حرارت ملایم کاملا پخته شود.

6

بعد از پخته شدن تخم مرغ ها، پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. سپس مواد را درون فر قرار دهید تا پنیر کاملا ذوب شده و طلایی شود. املت ایتالیایی آماده سرو می باشد. نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 138
نیاز روزانه
چربی کل 4.5g7%

چربی اشباع 1g5%
کلسترول 107mg36%
سدیم 90mg4%
پتاسیم 438mg13%
کربوهیدرات کل 20g7%

فیبر 2.7g11%
قند 1.6g
پروتئین 138g276%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 14%
کلسیوم 3%
آهن 7%
ویتامین ب6 26%
ویتامین ب12 27%
زینک 17%
مس 72%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.