تنظیمات پرینت:

طرز تهیه اوتمیل با مواد ساده و جو دو سر پرک

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

در دنیای امروز توجه افراد و به ویژه ورزشکاران به اوتمیل بیش از پیش افزایش یافته است. اوتمیل ترکیبی از شیر و جو دو سر پرک می باشد که از ویژگی های بسیاری برخوردار است. اوتمیل را می توان در طعم های بسیار متنوعی تهیه و آماده نمود. این غذا به عنوان یک صبحانه مقوی جایگاه ویژه ای را در میان افراد به خود اختصاص داده است. همچنین ورزشکارانی که از رژیم های غذایی خاصی پیروی می کنند،

طرز تهیه اوتمیل با مواد ساده و جو دو سر پرک

مواد لازم تهیه اوتمیل
 1 پیمانه شیر
 1 عدد سیب
 3 قاشق غذاخوری جو دو سر پرک
 1 قاشق غذاخوری عسل
 نوک قاشق چایخوری دارچین
 ¼ پیمانه گردو خرد شده
 ادویه(دلخواه)
 میوه های دلخواه(برای تزیین)
طرز تهیه اوتمیل
1

برای آماده کردن خوشمزه ترین اوتمیل در ابتدا باید جو دو سر پرک را در ظرف حاوی شیر بریزید و سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید تا جو ها کاملا نرم و پخته شوند. نرم شدن جو ها به 8 الی 9 9 دقیقه زمان نیاز دارد. نکته قابل توجه این است که در هنگام پخت جو بایستی آن را هم بزنید تا شیر به طور کامل جذب جو شود. بعد از پخته شدن جو قابلمه را از روی حرارت مستقیم برداشته و اجازه دهید تا خنک شود.

2

در مرحله بعد عسل و دارچین را طبق میزان گفته شده در دستور به آن اضافه کرده و هم بزنید تا عسل به طور کامل در جو حل شود. پس از سرد شدن جو دو سر پرک نوبت به اضافه کردن میوه می باشد. خنک شدن جو باعث می شود که میوه تغییر رنگ ندهد و سیاه نشود. پس سیب را بعد از شستن پوست بگیرید و آن را به مکعب های کوچک تقسیم کنید. در این مرحله می توانید از موز نیز استفاده کنید. به صورتی که آن را حلقه حلقه کرده و روی اوتمیل بچینید. افزودن موز به این غذا می تواند ارزش غذایی آن را بالا ببرد و در نتیجه بسیار مقوی تر از قبل شود.

3

بنابراین پس از سرد شدن جو آن را به ظرف سرو منتقل کرده و میوه های برش داده شده را روی آن بچینید. در آخر نیز مقداری گردوی خرد شده روی آن قرار دهید.

4

اکنون اوتمیل خوشمزه و بی نظیر شما آماده است. نوش جان

طعم های متفاوت اوتمیل

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 100
نیاز روزانه
چربی کل 4.6g8%

چربی اشباع 1.2g6%
کلسترول 5mg2%
سدیم 22mg1%
پتاسیم 149mg5%
کربوهیدرات کل 14.4g5%

فیبر 2g8%
قند 10g
پروتئین 2.9g6%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 7%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.