تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا به صورت گیاهی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

غذای بادمجان شکم پر با سویا یک غذای گیاهی سالم و مقوی است. این غذا برای قرار گیری در رژیم غذایی همه افراد حتی گیاهخواران نیز مناسب می باشد. به جای سویا می توان از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کرد.

طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا به صورت گیاهی

مواد لازم طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا
 6 عدد بادمجان
 500 گرم سویا
 2 عدد پیاز
 2 عدد گوجه فرنگی
 1 لیوان آب
 1 قاشق غذاخوری پودر سیر
 2 عدد فلفل دلمه ای
 3 قاشق غذاخوری شوید تازه خرد شده
 2 قاشق چایخوری پودر آویشن
 نمک، زردچوبه و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه بادمجان شکم پر با سویا
1

اولین مرحله برای پخت بادمجان شکم پر با سویا این است که بادمجان ها را پوست گرفته و به مدت 40 دقیقه تا 1 ساعت درون آب نمک قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان آبکش کرده و با کمی فشار آب داخل بافتش را خارج می کنیم. درون یک تابه مناسب کمی روغن ریخته و آنها را سرخ می کنیم. این اولین روش برای کاهش مصرف روغن می باشد.

2

درون یک قابلمه دیگر مناسب آب بریزید. زمانی که به جوش آمد، سویا ها را اضافه کنید. اجازه دهید 15 دقیقه درون آب بجوشند، سپس آنها را آبکش کنید. با فشار ملایم دست آب میان بافتی سویا ها را خارج کنید.

3

اکنون باید سس بادمجان شکم پر با سویا را آماده کنید. پیاز ها را ریز و نازک خرد کنید. زمانی که روغن داغ شد، پیاز ها را اضافه کنید. وقتی پیاز ها سبک و شفاف شد شوید، حریره سیر و ادویه ها را نیز اضافه کنید. سویا را نیز به ترکیبات داخل تابه بیافزایید.

4

بادمجان های سرخ شده را از وسط می شکافیم و به اصطلاح شکم آنها را پاره می کنیم! پس از اینکه داخل شکم بادمجان ها را خالی کردیم با مقدار مناسبی ازسس پر می کنیم.

5

تابه دیگری برمیداریم. کمی روغن ریخته و گوجه فرنگی ها به صورت حلقه ای برش داده و کف ماهی تابه می چینیم. سپس بادمجان های شکم پر را روی گوجه فرنگی ها می چینید. فلفل دلمه ای ها را نیز حلقه ای ببرید و روی بادمجان ها قرار دهید. 1 لیوان آب را نیز بیافزایید. در اولین لحظه شعله را زیاد کنید تا آب بجوشد سپس به مدت 10 دقیقه روی شعله ملایم قرار دهید.

6

بادمجان شکم پر با سویا آماده است، نوش جان.

ارزش غذایی

در هر پرس 1000 گرمی

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 470
نیاز روزانه
چربی کل 10g16%

چربی اشباع 1.26g7%
کلسترول 0mg
سدیم 2931mg123%
پتاسیم 1910mg55%
کربوهیدرات کل 86.5g29%

فیبر 25.4g102%
قند 27.2g
پروتئین 22.6g46%

ویتامین آ 52%
ویتامین سی 146%
کلسیوم 36%
آهن 40%
ویتامین ب6 68%
زینک 31%
مس 78%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.