تنظیمات پرینت:

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه به سبک سنتی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز4 ساعت

باقالی پلو با ماهیچه یکی از خوش طعم ترین غذاهای ایرانی است. چرا ایرانی ها این غذا را خیلی دوست دارند؟ این غذا در کنار باقالی پلو با گوشت چرخ کرده ای که پیش تر آموزش دادیم یک غذای سنتی ایرانی است که با گوشت بره و برنج دم کرده همراه با باقالی و شوید درست می شود. دستورالعملی که در جاست ایت برای شما آماده کرده ایم یکی از بهترین و دقیق ترین دستورالعمل هایی است که می توانید برای تهیه این غذا پیدا کنید.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه به سبک سنتی

مواد لازم طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه
برای ماهیچه
 2 عدد ماهیچه بره
 2 عدد پیاز خرد شده
 2 عدد سیر ریز خرد شده
 1 عدد چوب دارچین
 نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
 زعفران دم کرده به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
برای باقالی پلو
 2 پیمانه برنج
 1 پیمانه باقالی
 1 پیمانه شوید تازه خرد شده
 زعفران دم کرده به مقدار لازم
طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه
آماده کردن ماهیچه
1

ابتدا باید ماهیچه ها را بشویید و تمیز کنید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. سپس یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و روغن را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی شعله بگذارید و روغن را داغ کنید. سپس نصف پیازهای خرد شده را داخل قابلمه بریزید. پیازها را هم بزنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوند.

2

ماهیچه ها را داخل قابلمه بریزید و سرخ کنید، یادتان باشد ماهیچه ها را برگردانید تا دو طرف آن سرخ و پخته شود.

3

حالا نصف باقیمانده پیاز خرد شده و همچنین سیر، فلفل، زردچوبه، چوب دارچین و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید حدود 3 ساعت بپزد. شعله باید خیلی کم باشد و به تدریج پخته شود. مراقب باشید ماهیچه ها را هم نزنید، زیرا ممکن است پیازها زیر آن بروند و بسوزند.

4

بعد از 3 ساعت نمک را به قابلمه اضافه کنید. ماهیچه ها را برگردانید و بگذارید 1 ساعت و نیم دیگر بپزد.

تهیه باقالی پلو
5

برنج را با آب نیمه گرم بشویید و به مدت 2 ساعت به همراه 2 قاشق چایخوری نمک خیس کنید.

6

باقالی ها را تمیز کرده و پوست آنها را بگیرید. سپس آنها را از وسط نصف کرده، بگذارید ساعت ها خیس بخورند. سپس آنها را در قابلمه با مقداری آب حدود 5 دقیقه بپزید. لوبیاها را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

7

یک قابلمه را پر از آب کرده و روی حرارت قرار دهید، صبر کنید تا به جوش آید. سپس برنج را به آن اضافه کنید و بگذارید 3 دقیقه بپزد. سپس لوبیا پخته شده را به آب در حال جوش و برنج اضافه کنید و شوید تازه خرد شده را نیز به قابلمه برنج اضافه کنید و خوب هم بزنید. وقتی برنج آماده شد، آن را آبکشی کنید، قابلمه را بشویید و بگذارید خشک شود.

8

سپس قابلمه را چرب کرده و دوباره روی شعله قرار دهید. می توانید یک لایه نان، هویج یا کاهو برای ته دیگ کف قابلمه قرار دهید. باقالی پلو را داخل قابلمه بریزید مقداری روغن و آب به برنج اضافه کنید و درب قابلمه را دوباره روی آن بگذارید. به یاد داشته باشید که درب آن را با دستمال بپوشانید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید 30 تا 45 دقیقه دم بکشد.

9

وقتی برنج دم کشید، کمی از آن را با زعفران دم کرده مخلوط کنید و برنج را در ظرفی سرو کنید و روی آن را با برنج زعفرانی تزیین کنید. چوب دارچین را از قابلمه ماهیچه ها خارج کرده و در ظرف دیگری سرو کنید. باقالی پلو با ماهیچه آماده است!

ارزش غذایی

در هر پرس 600 گرمی

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 584کالری از چربی 260
نیاز روزانه
چربی کل 52.6g81%

چربی اشباع 19.5g98%
کلسترول 246mg82%
سدیم 840mg35%
پتاسیم 1585mg46%
کربوهیدرات کل 31g11%

فیبر 4.8g20%
قند 10.9g
پروتئین 72.5g145%

ویتامین آ 189%
ویتامین سی 112%
کلسیوم 31%
آهن 58%
ویتامین دی 8%
ویتامین ب6 61%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.