تنظیمات پرینت:

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه زعفرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

در طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده نکات مهمی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند. این پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی می باشد که به شکل های مختلفی درست می شود از جمله با ماهیچه، گوشت، مرغ و گوشت چرخ کرده. اکثر ایرانی ها، باقالی پلو با گوشت را در مراسم ها و مهمانی های خود به عنوان یک غذای مجلسی درست می کنند.امروز قصد داریم دستور پخت باقالی پلو با گوشت چرخ کرده را به روشی ساده و مرحله به مرحله آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه زعفرانی

 200 گرم گوشت چرخ کرده
 200 گرم شوید تازه
 2 پیمانه باقالی فریز شده
 3 پیمانه برنج
 1 عدد پیاز
 روغن و کره به اندازه کافی
 نمک، فلفل سیاه و زرد چوبه به اندازه ی کافی
 زعفران دم کرده به اندازه کافی
آماده سازی مواد
1

ابتدا شوید را بشورید و بعد از خشک شدن روی تخته برش خرد کنید.

2

اگر از باقالی فریز شده استفاده می کنید آن را از فریزر خارج کنید و بگذارید یخ آن باز شود و در هنگام پخت برنج مستقیم به قابلمه اضافه کنید و بگذارید با برنج پخته شود اما اگر از باقالی تازه استفاده می کنید ابتدا بگذارید برای 10 دقیقه در آب بپزد و کف روی قابلمه را بگیرد.

3

رنج را بگذارید در آب و نمک برای 2 ساعت خیس بخورد. در همین حین پیاز را بشورید، پوست گرفته وبخ صورت نگینی خرد کنید. زعفران را نیز در ظرفی بسایید و روی بخار کتری قرار دهید و درب ظرف را بگذارید تا دم بکشد.

آماده سازی گوشت چرخ کرده
4

در تابه ای مناسب به اندازه ی دلخواه روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. سپس پیاز هاییکه به صورت نگینی خورد کرده اید را بدر آن تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس مقداری زرد چوبه اضافه کنید و هم بزنید.

5

در این مرحله گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا همه طرف گوشت پخته و سرخ شود. سپس مقداری فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید. سپس زیر شعله را خاموش کنید.

پخت برنج
6

درون یک قابلمه به اندازه ی کافی آب بریزید و به همراه مقدار دلخواه نمک بگذارید جوش آید. برنج خیس خورده را از صافی رد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

7

هر چند دقیقه یکبار نگاه کنید که برنج پخته است یا نه. برای این کار دونه ی برنج رو از قابلمه خارج کنید و با ناخن وسط برنج را فشار دهید. اگر با کمی فشار برنج نصف شد یعنی برنج شما پخته است. سریع آن را آبکش کنید و مقداری آب سرد روی برنج بریزید تا برنج به هم نچسبد.

پخت باقالی پلو
8

در قابلمه ای مناسب مقداری روغن بریزید و داخل قابلمه سیب زمینی یا نان قرار دهید یا می توانید خود برنج را ته دیگ کنید. سپس یک لایه برنج سفید را بریزید و سپس از شوید های تازه خرد شده روی برنج بریزید بعد از این کار یک لایه باقالی پخته شده اضافه کنید و این لایه ها را تا جایی که برنج شما تمام شود تکرار کنید.

9

مقداری کره لا به لای پلو قرار دهید. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مدت 40 دقیقه برنج دم بکشد. بعد این مدت باقالی پلو شما آماده است.

سرو باقالی پلو با گوشت چرخ کرده
10

مقداری از برنج را جدا کنید و داخل کاسه بریزید و با زعفران دم کرده مخلوط کنید.

11

ظرف غذا های خود را با باقالی پلو، گوشت چرخ کرده، برنج زعفرانی و کمی پیاز داغ تزئین کنید و میل بفرمایید.

امیدوارم از این آموز طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده لذت برده باشید.

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه زعفرانی

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 256
نیاز روزانه
چربی کل 9.70g15%
کلسترول 16.26mg6%
کربوهیدرات کل 31.27g11%

فیبر 4.10g17%
قند 1.28g
پروتئین 11.35g23%

ویتامین آ 7.33%
کلسیوم 70.86%
آهن 2.60%
ویتامین ب6 0.13%
منیزیم 51.31%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.