تنظیمات پرینت:

طرز تهیه باقلوا به سبک ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

باقلوا ایرانی تکه ای از بهشت ​​است! امروزه محبوبیت باقلوا در همه جای دنیا احساس می شود باقلوا یک شیرینی لایه ای است که معمولاً از خمیر یوفکا درست می شود و با مغزهای گردو و پسته تزیین می شود. سپس آن را با شربت یا عسل مزه دار می کنند.

طرز تهیه باقلوا به سبک ایرانی

مواد لازم طرز تهیه باقلوا ایرانی
مواد شربت
 2 پیمانه شکر
  پیمانه آب
 ¼ پیمانه کره
 1 نیشگون نمک
 1 پیمانه گلاب
مواد میانی
 4 پیمانه بادام آسیاب شدهیا گردو یا پسته
 2 پیمانه شکر
 2 قاشق غذاخوری هل آسیاب شده
لایه بیرونی
 1 بسته خمیر یوفکا(یا خمیر فیلو)
 ½ پیمانه کره
طرز تهیه باقلوا ایرانی
تهیه شربت
1

شکر، آب، کره و نمک را با هم مخلوط کرده و روی حرارت می‌گذاریم تا شکر حل شود. توجه داشته باشید نباید اجازه دهید تا آب به جوش آید، وقتی که شکر کاملا حل شد قابلمه را از روی حرارت بردارید. گلاب را اضافه کنید و شربت را کنار بگذارید تا سرد شود.

تهیه خمیر
2

خمیر یوفکا را روی سینه فر یا هر ظرف دیگری پهن کنید. کره ذوب شده را با استفاده از قلمو قنادی روی خمیر بکشید. ابتدا یک ورقه از خمیر یوفکا را روی ورقه خمیر قبلی قرار دهید. با قلم مو، مجدداً کره را روی خمیر بمالید و این کار را تا زمانی که 7 ورقه روی هم قرار می دهید، تکرار کنید.

مواد میانی
3

در یک غذاساز، بادام، شکر و هل را با هم مخلوط کنید تا زمانی که تمامی مواد له شوند و دیگر اثری از تکه های بزرگ نباشد، به این کار ادامه دهید.

4

یک دوم پیمانه از مخلوط بادام آسیاب شده را روی خمیر قرار دهید و خمیر یوفکا دیگری روی مواد میانی قرار دهید. تا 6 ورقه خمیر یوفکا را روی هم بگذارید و این مرحله را تکرار کنید و همچنان مواد میانی را روی خمیر قرار دهید. قلم مو آغشته شده به کره را روی هر ورقه خمیر بمالید.

طبخ شیرینی
5

فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اکنون 7 ورقه خمیر یوفکا دارید که با مواد میانی باقلوا تزیین شده اند. شیرینی باقلوا را به هر شکل که مایلید برش دهید. نیمی از شربت را روی باقلواهای بریده شده بریزید و به مدت تا 30 دقیقه یا تا زمانی که خمیر یوفکا طلایی و ترد شود داخل فر بپزید.

6

سینی باقلوا را از فر خارج کرده و بلافاصله نصف دیگر شربت را بریزید و اجازه دهید حداقل 2 ساعت استراحت کند. قطعات برش زده شده را با احتیاط از سینی فر خارج کرده و در ظرف سرو قرار دهید. باقلوا ایرانی را می توانید با چای سیاه یا قهوه سرو کرد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 403کالری از چربی 235
نیاز روزانه
چربی کل 26.4g41%

چربی اشباع 9.4g47%
کلسترول 27.7mg10%
سدیم 281mg12%
پتاسیم 192mg6%
کربوهیدرات کل 38g13%

فیبر 2.4g10%
قند 21g
پروتئین 7.3g15%

ویتامین آ 6.6%
ویتامین سی 0.3%
کلسیوم 3%
آهن 8.7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.