تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بروسکتا انجیر و ژامبون، خوشمزه و فانتزی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

امروزه استفاده از بروسکتا در وعده های غذایی افراد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بروسکتا گوجه، بروسکتا انجیر و ژامبون و ... از محبوب ترین و معروف ترین بروسکتا های موجود در صنعت آشپزی می باشند. از این رو افراد بر اساس ذائقه خود خوشمزه ترین نوع آن را تهیه کرده و میل می کنند. علاوه بر طعم منحصر به فردی که این پیش غذای ایتالیایی دارا می باشد، به عنوان میان وعده رژیمی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. در نتیجه ورزشکاران و افرادی که از رژیم های کاهش وزن استفاده می کنند،

طرز تهیه بروسکتا انجیر و ژامبون، خوشمزه و فانتزی

مواد لازم تهیه بروسکتا انجیر و ژامبون
 1 عدد نان باگت نرم
 10 تکه ژامبون اعلاء
 5 عدد انجیر تازه
 5 حبه سیر متوسط و تازه
 1 پیمانه ریحان خرد شده
 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان
 1 قاشق غذاخوری کره
 نمک و فلفل به میزان لازم
 ادویه ها طبق ذائقه
طرز تهیه بروسکتا انجیر و ژامبون
1

برای آماده سازی بروسکتا انجیر و ژامبون در ابتدا بایستی انجیر ها را شسته و خشک نمایید. سپس آن ها را به قطعات مساوی تقسیم کرده و کنار بگذارید.

2

بعد از آن ژامبون ها را نیز خرد کرده و کنار بگذارید.

3

برگ های ریحان را پاک کنید برای چند دقیقه در مایع ضدعفونی کننده مخصوص سبزیجات قرار دهید. سپس آن ها را شسته و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی خارج شود. اکنون اقدام به خرد کردن ریحان ها کنید. در این قسمت سعی کنید ریحان ها را مرتب روی یکدیگر قرار دهید و به صورت خلالی برش بزنید.

4

سیر ها را پوست کنده و با کوچک ترین سایز رنده، آن ها را رنده کنید. در این مرحله می توانید از 2 قاشق چایخوری حریره سیر به جای سیر های رنده شده استفاده کنید.

5

اکنون نوبت به برش زدن نان باگت می باشد. برای این منظور می توانید از چاقوی اره ای کمک بگیرید. توجه داشته باشید که نان ها را باید به صورت مورب برش بزنید.

6

تابه مخصوص گریل را روی گاز قرار دهید تا گرم شود. سپس در ظرفی سیر و کره را به خوبی مخلوط کرده و به کمک قلمو مخصوص روی نان بزنید. اکنون نان را روی تابه گریل قرار دهید و اجازه دهید تا برشته شود. میزان برشته شدن نان با توجه به سلیقه و ذائقه شما متغیر می باشد.

7

اکنون روغن زیتون و ریحان های خرد شده را با همدیگر مخلوط کنید. نمک، فلفل و پنیر پارمزان را به میزان دلخواه به آن اضافه کرده و روی نان برشته شده قرار دهید. سپس مقداری انجیر و ژامبون خرد شده را نیز به شکل منظم روی نان بچینید. در آخر می توانید روی آن کمی گردوی خرد شده نیز بریزید.

8

اکنون بروسکتا انجیر و ژامبون شما آماده است. می توانید آن را به عنوان وعده شام یا میان وعده میل کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 250
نیاز روزانه
چربی کل 17.2g27%

چربی اشباع 4.5g23%
کلسترول 18mg6%
سدیم 535mg23%
پتاسیم 197mg6%
کربوهیدرات کل 19g7%

فیبر 2.4g10%
قند 7.3g
پروتئین 6g12%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 9%
کلسیوم 6%
آهن 6%
ویتامین کا 25%
زینک 10%
مس 12%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.