تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بستنی شکلاتی مخصوص مناسب دسر

مناسب برای18 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

این همان دستورالعمل بستنی شکلاتی ساده، بدون دردسر، خامه ای، مقوی و خوشمزه است که باید در خانه امتحان کنید. این بستنی شکلاتی نیازی به بستنی ساز خاصی ندارد و حتی با دو یا سه بار هم زدن درست می شود. فقط یکبار درست کنید، فریز کنید و بعد لذت ببرید. این بستنی شکلاتی را هر زمان که لازم بود تهیه و سرو کنید.

طرز تهیه بستنی شکلاتی مخصوص

مواد لازم تهیه بستنی شکلاتی
 2 پیمانه خامه پرچرب
 ¼ پیمانه شیر پرچرب
 ½ پیمانه پودر کاکائو
 ½ پیمانه شیر پاستوریزه
 ½ پیمانه شکر(ترجیحا قهوه ای)
 1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
طرز تهیه بستنی شکلاتی
1

حالا شیر را در یک تابه کوچک بریزید و شکر قهوه ای را اضافه کنید. این ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و با لیسک یا قاشق مرتب هم بزنید تا شکر حل شود.

2

پس از حل شدن تمام شکر، تابه را روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید. شیر را نجوشانید و زیاد حرارت ندهید. فقط آن را کمی گرم کنید یا کمی حرارت دهید تا شکر حل شود. وقتی دیدید همه دانه های شکر حل میشوند، ظرف را از روی اجاق گاز بردارید و روی پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید.

3

پودر کاکائو را اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید تا گلوله‌ای نباشد. شیر گرم شده و عصاره وانیل را اضافه کنید. دوباره کاملا مخلوط کنید این مخلوط را کنار بگذارید. اجازه دهید این مخلوط شکلاتی در دمای اتاق خنک شود.

4

خامه را در مخلوط کن بریزید و با سرعت بالا شروع به هم زدن کنید. یا میتوانید از همزن برقی برای فرم دادن به خامه استفاده کنید. آنقدر هم بزنید تا به خامه‌ای سفت برسید. خامه حجمش زیاد میشه و وقتی کاسه رو پایین می گیرید خامه نباید بیفته. یا وقتی خامه فرم گرفته را در کفگیر یا قاشق می گیرید و قاشق را برعکس می کنید، خامه فرم گرفته نباید بیفتد.

درست کردن بستنی شکلاتی
5

حالا مخلوط شکلاتی را به خامه فرم گرفته اضافه کنید. به آرامی و با لیسک، مخلوط شکلاتی را در خامه فرم گرفته بریزید. مواد را هم نزنید بلکه خامه را از کناره به مرکز مخلوط شکلاتی هدایت کنید. خامه نباید بافت یا حجم خود را از دست بدهد. بنابراین، به آرامی اما خیلی خوب مواد را به مرکز هدایت کنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود.

6

سپس مخلوط بستنی شکلاتی را در ظرف یا جعبه اضافه کنید. در ظرف یا جعبه را با درب محکم ببندید و ظرف یا جعبه یخ را در فریزر نگه دارید. به مدت 8 تا 9 ساعت یا یک شب یا تا زمانی که بستنی سفت شود، فریز کنید.

7

قبل از سرو، جعبه بستنی شکلاتی را از فریزر خارج کرده و بگذارید چند دقیقه در دمای اتاق بماند. سپس بستنی را با اسکوپ بستنی بردارید. اگر نمی توانید به راحتی آن را اسکوپ کنید، بگذارید بستنی به مدت 5 دقیقه در دمای اتاق بماند. اگر جایی که زندگی می کنید خیلی گرم است، پس چند دقیقه خوب است.

8

بستنی شکلاتی را در کاسه یا فنجان سرو کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری سس شکلات نیز روی آن بریزید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 239
نیاز روزانه
چربی کل 19.3g30%

چربی اشباع 11.9g60%
کلسترول 67mg23%
سدیم 35mg2%
پتاسیم 291mg9%
کربوهیدرات کل 17.5g6%

فیبر 2.5g10%
قند 12.7g
پروتئین 3.5g8%

ویتامین آ 32%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.