تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بستنی یخی موهیتو بسیار خوشمزه در خانه

مناسب برای4 نفر

موهیتو یک نوشیدنی پرطرفدار در دنیا می باشد. به همین دلیل بستنی یخی موهیتو نیز از جمله خوراکی های محبوب در فصل گرما و تابستان است. خاستگاه موهیتو به کشور کوبا برمی گردد اما امروزه در سراسر دنیا شناخته شده است و خوراکی های مختلفی با طعم موهیتو تولید می شود.

طرز تهیه بستنی یخی موهیتو بسیار خوشمزه در خانه

مواد لازم تهیه بستنی یخی موهیتو
 8 عدد آب لیمو ترش تازه
 8 عدد پوست لیمو ترش رنده شده
 250 گرم شکر
 4 پیمانه آب
 50 گرم نعناع تازه و شسته شده
 4 عدد چوب بستنی
 برگ نعنا و برش هایی از لیمو ترش(برای تزیین)
طرز تهیه بستنی یخی موهیتو
1

قدم اول برای آماده سازی بستنی یخی موهیتو، انتخاب یک قابلمه با سایز مناسب است. اندازه قابلمه باید طوری باشد که آب و شکر در آن جا شود. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.

2

زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، پوست سبز 8 عدد لیمو ترش را که با رنده از آن جدا کرده اید به همراه نعناها به قابلمه اضافه کنید. سعی کنید برای رنده کردن پوست لیمو ترش از دندانه های کوچک و ریز استفاده کنید. اجازه دهید تا ترکیبات درون قابلمه به مدت 5 دقیقه بجوشند. سپس حرارت را خاموش کنید.

3

ترکیبات درون قابلمه را از صافی عبور دهید تا مایعی شفاف و خالص به دست آید. سپس اجازه دهید تا در دمای آشپزخانه بماند و خنک شود.

4

آب 8 عدد لیمو ترش دیگر را بگیرید بدون اینکه هسته ای وارد آب شود. آب لیمو ترش ها را نیز به مایع بستنی یخی موهیتو اضافه کنید. در این مرحله می توانید طعم بستنی را مزه کنید و اگر نیاز بود به آن شیرینی یا ترشی اضافه کنید.

5

از قالب های آماده مخصوص بستنی می توانید تهیه کنید و مایع بستنی یخی موهیتو را داخل آنها بریزید. برای زیبا تر شدن ظاهر بستنی می توانید از چند برگ نعناع و حلقه هایی از لیمو ترش استفاده نمایید.

6

داخل هر کدام یک عدد چوب بستنی قرار دهید. قالب را به مدت 9 الی 11 ساعت در فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن بستنی ها می توانید از قالب جدا کرده و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 93
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 1.5mg1%
پتاسیم 22.5mg1%
کربوهیدرات کل 13.1g5%

فیبر 0.5g2%
قند 11.7g
پروتئین 0.2g1%

ویتامین آ 1.3%
ویتامین سی 7.7%
کلسیوم 1.2%
آهن 1.5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.