تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بورانی اسفناج، بهترین دیپ ماست و اسفناج ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز10 دقیقه

دستورتهیه های ایرانی زیادی وجود دارند که به اسفناج نیاز دارند مانند خورشت آلو اسفناج و نرگسی. بورانی اسفناج به سبک ایرانی یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و لذیذی است که شما را شگفت زده میکند.

طرز تهیه بورانی اسفناج، بهترین دیپ ماست و اسفناج ایرانی

مواد لازم طرز تهیه بورانی اسفناج
 2 پیمانه ماست
 3 حبه سیر
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 کشمش و گردو به مقدار لازم(اختیاری)
طرز تهیه بورانی اسفناج
1

ابتدا باید اسفناج ها را بشویید و بگذارید خشک شوند. سپس آنها را به قطعات بزرگ خرد کنید. برای پختن اسفناج ها فقط به ½ پیمانه آب نیاز دارید و همین کافی است. اسفناج اگر به خوبی پخته شود برای بورانی بهترین طعم را خواهد داشت. برای پخت اسفناج نیاز است شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید.

2

حالا باید حبه های سیر را بشویید و سپس پوست آنها را بگیرید. حبه های سیر را رنده کنید و به اسفناج های در حال پخت اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و بگذارید تمامی آب اسفناج ها تبخیر شود. وقتی آب داخل قابلمه تمام شد، غذا را مزه کنید و آنچه را که فکر می کنید، از افزودنی ها و ادویه ها لازم است را اضافه کنید. سپس مخلوط اسفناج را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

3

صبر کنید تا اسفناج ها سرد شوند و سپس با ماست و دیگر ادویه ها مخلوط کرده و سرو کنید. بورانی خوش طعم شما آماده سرو است.

4

اگر تمایل دارید، می توانید مقداری کشمش و پودر گردو را به بورانی اسفناج اضافه کنید. افزودن کشمش و گردو باعث بهتر شدن طعم بورانی می شود. به خاطر داشته باشید که با اضافه کردن این دو ماده مغذی، بورانی به سبک تبریزی خواهید داشت.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 91
نیاز روزانه
چربی کل 5.2g8%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 11mg4%
سدیم 355mg15%
پتاسیم 193mg6%
کربوهیدرات کل 8.1g3%

فیبر 0.4g2%
قند 6.4g
پروتئین 3.8g8%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 8%
کلسیوم 12%
آهن 2%
زینک 8%
مس 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.