تنظیمات پرینت:

طرز تهیه بیف استراگانف به روش رستورانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 45 دقیقه

بیف استراگانف با توجه به طعم منحصر به فردی که دارا می باشد از طرفداران زیادی در جهان برخوردار است. بیف استراگانف از جمله غذا و پیش غذای روسی خوشمزه می باشد که امروزه نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این پیش غذای روسی از لذیذ ترین و پرکاربرد ترین پیش غذا ها در ایران محسوب می شود. شما اغلب بیف استراگانف را در منوی کافی شاپ ها و رستوران های معروف می بینید.

طرز تهیه بیف استراگانف به روش رستورانی

مواد مورد نیاز برای تهیه بیف استراگانف
 500 گرم راسته گوساله تازه
 1 پیمانه آب برای پخت گوشت
 2 عدد پیاز متوسط
 300 گرم قارچ مرغوب
 1 عدد آب لیموترش تازه
 1 پیمانه شیر پاستوریزه
 1 پیمانه خامه صبحانه
 1 قاشق غذاخوری آرد
 100 گرم سیب زمینی سرخ شده خلالی
 روغن زیتون به مقدار لازم
 پولبیبر به مقدار کافی
 جوزهندی به مقدار کافی
 نمک به مقدار لازم
 فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه بیف استراگانف
1

در اولین مرحله آماده سازی بیف استراگانف بایستی گوشت راسته گوساله خریداری شده را 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا کهنه شود. سپس گوشت ها را به صورت ورقه ای و نازک برش بزنید. بعد آن را به صورت نواری خرد کرده و در ظرف بریزید.

2

سپس گوشت های نواری شده را مزه دار کنید. برای این کار از روغن زیتون، پولبیبر، فلفل سیاه و نمک استفاده نمایید. یک ساعت زمان دهید.

3

اکنون پیاز را پوست گرفته و خلالی شکل خرد کنید. تابه را روی گاز قرار دهید و روغن درون آن بریزید. پیاز های خلال شده را درون تابه ریخته و آن ها را تفت دهید تا کاملا سبک شوند.

4

زمانی که پیاز ها نرم و سرخ شدند گوشت های نواری مزه دار شده را به آن اضافه کنید. برای سرخ کردن گوشت از حرارت بالا استفاده کنید تا گوشت خشک نشود و همچنین آب نیندازد. سپس یک استکان آب به گوشت اضافه کنید و یک ساعت اجازه دهید تا گوشت به طور کامل بپزد.

5

در این زمان سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل خلال های نازک برش بزنید. آن ها را سرخ کرده و کنار بگذارید.

6

بعد از شستن قارچ ها آن ها را به صورت برش های ضخیم خرد کنید و در کره و روغن داغ تفت دهید. در آخر به آن آب لیموترش اضافه کنید.

7

بعد از این که قارچ ها کاملا سرخ شدند، سیر را رنده کرده و به آن اضافه کنید. در این مرحله آرد، نمک، فلفل و جوزهندی را افزوده و برای یک دقیقه تفت دهید.

8

اکنون شیر را به مخلوط آرد اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا سس غلیظی حاصل شود. سپس خامه را اضافه کنید و هم بزنید.

9

حال سس آمادست، بایستی گوشت های نواری را به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط نمایید. اجازه دهید گوشت ها برای دو دقیقه روی حرارت کم با سس بجوشد.

10

اکنون بیف استراگانف خوشمزه و لذیذ شما آمادست. با سرو آن در ظرف مناسب و تزئین به کمک سیب زمینی سرخ کرده، معروف ترین پیش غذای روسی را خواهید داشت.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 127
نیاز روزانه
چربی کل 8.8g14%

چربی اشباع 3.9g20%
کلسترول 28mg10%
سدیم 35mg2%
پتاسیم 144mg5%
کربوهیدرات کل 5g2%

فیبر 0.5g2%
قند 2.1g
پروتئین 7.3g15%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 4%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.