تنظیمات پرینت:

طرز تهیه تارت کرم زعفرانی مناسب پذیرایی و مهمانی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز8 ساعت

تارت کرم زعفرانی را می توان در دسته دسر های شیک، مجلسی و باکلاس قرار داد. این دسر در زمان های قدیم نیز، تنها در میان خانواده متمول و ثروتمند پخته می شد. دسر تارت انواع و اقسام گوناگونی دارد. اما آنها در یک چیز اشتراک دارند و آن هم لایه خمیری یا بیسکویتی می باشد. خمیر مخصوص تارت، کاملا با خمیر کیک یا شیرینی پزی متفاوت است. این خمیر به هیچ وجه پف نمی کند و بسیار نازک است. بر روی این لایه، می توان از کرم زعفرانی، توت فرنگی و یا هر میوه دلخواه استفاده کرد.

طرز تهیه تارت کرم زعفرانی مناسب پذیرایی و مهمانی

مواد لازم تهیه تارت کرم زعفرانی
 ½ پیمانه آرد قنادی
 125 گرم کره یخ زده
 1 عدد زرده تخم مرغ
 ¾ پیمانه شکر
 1 قاشق غذاخوری آب یخ
 1 قاشق غذاخوری وانیل
مواد لازم برای فیلینگ دسر
 100 گرم خامه صبحانه
 2,5 پیمانه شیر
 ¾ پیمانه شکر
 2,5 قاشق غذاخوری آرد برنج
 2 قاشق چایخوری پودر ژلاتین
 ¼ پیمانه آب جوش
 2 قاشق غذاخوری گلاب
 زعفران دم شده غلیظ به مقدار لازم
طرز تهیه تارت کرم زعفرانی
1

ابتدا باید خمیر مخصوص تارت کرم زعفرانی را تهیه کنید. برای اینکار ابتدا فر را روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. سپس کره خرد شده، آرد، وانیل و شکر را با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ و آب یخ را به ترکیبات اضافه کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد.

2

حالا خمیر تارت را مابین کاغذ روغنی قرار دهید و با وردنه آن را به شکل دایره پهن کنید. قطر این دایره باید در حدود 10 سانتی متر باشد. خمیر را با کاغذ روغنی به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

3

قالب مخصوص دسر تارت را آماده کنید. خمیر را از یخچال بیرون آورید و دوباره با وردنه پهن کنید. خمیر تارت باید لبه های قالب را نیز بپوشاند. مجددا به مدت یک ربع در یخچال قرار دهید.

قالب مخصوص دسر تارت

4

ته خمیر تارت کرم زعفرانی را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید. روی قالب را کاغذ روغنی قرار دهید و روی کاغذ حبوبات خام بگذارید. قالب را به مدت 20 دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس به مدت 10 دقیقه کاغذ را بردارید تا روی خمیر هم طلایی شود.

5

پودر ژلاتین را داخل آب جوش بریزید و به روش بن ماری آن را کاملا حل کنید. سپس گلاب و زعفران را نیز به ژلاتین آب شده اضافه کنید.

6

در یک قابلمه مناسب شیر، شکر و آرد را کاملا مخلوط کنید. سپس روی حرارت قرار دهید تا زمانی که شیر کمی غلیظ شود. در این لحظه ترکیب ژلاتین، گلاب و زعفران را به قابلمه اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید تا دمای آن کاهش پیدا کند.

7

در یک کاسه دیگر، خامه را با چنگال هم بزنید تا رقیق شود. مقدار زعفران غلیظ دم شده به آن اضافه کنید. سپس این ترکیب را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید.

8

قالب را از یخچال بیرون آورده و مایع زعفرانی را داخل خمیر بریزید. سپس به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال نگهداری کنید. پس از گذشت این زمان تارت کرم زعفرانی را از قالب بیرون آورید و در ظرف سرو مورد نظر قرار دهید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 218
نیاز روزانه
چربی کل 14.5g23%

چربی اشباع 8.8g45%
کلسترول 57mg19%
سدیم 109mg5%
پتاسیم 90mg3%
کربوهیدرات کل 19.3g7%

فیبر 0.2g1%
قند 16.3g
پروتئین 2.5g5%

ویتامین آ 23%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.