تنظیمات پرینت:

طرز تهیه تاس کباب؛ متفاوت ترین کباب ایرانی ها

مناسب برای4 نفر

تاس کباب نوعی متفاوت از کباب‌ های اصیل و مقوی ایرانی می‌ باشد که نه تنها روی آتش پخته نمی‌ شود، بلکه بافتی نرم و آبدار دارد. این غذای محبوب ایرانی به سبب کیفیت و طعم بی نظیر خود می‌ تواند یک پیشنهاد مناسب برای مهمانی و پذیرایی باشد. اگر می‌ خواهید راحت‌ ترین دستور پخت تاس کباب را یاد بگیرید؛ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه تاس کباب؛ متفاوت ترین کباب ایرانی ها

مواد لازم برای طبخ تاس کباب
 300 گرم گوشت قرمز چرخ کرده
 2 عدد پیاز درشت
 2 عدد گوجه فرنگی تازه
 2 عدد سیب زمینی متوسط
 1 عدد هویج
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 روغن مایع به مقدار کافی
 نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
 زردچوبه به مقدار کافی
طرز تهیه تاس کباب
1

در ابتدای کار پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی و هویج را به خوبی شسته و پوست می‌ گیریم. پیاز را به صورت نگینی و سیب زمینی و هویج را به صورت حلقه‌ ای ریز می‌ کنیم. برای آنکه غذای شما ظاهری بهتر داشته باشد، توصیه می‌شود که گوجه فرنگی را به صورت سالم یا در صورت تمایل به صورت نصف یا حلقه‌ ای استفاده کنید.

2

ابتدا مقداری روغن در تابه ریخته و پیازهای نگینی را اضافه کرده و به خوبی تفت می‌ دهیم. در ادامه گوشت را به آن اضافه کرده و کاملاً هم می‌ زنیم. بعد فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می‌ کنیم. صبر می‌ کنیم تا محتویات به خوبی سرخ شوند.

3

در مرحله بعد یک قاشق رب گوجه فرنگی را در یک گوشه از تابه به خوبی تفت می‌ دهیم تا خامی آن گرفته شود، سپس با گوشت سرخ شده ترکیب می‌ کنیم. در ادامه حدود دو لیوان آب جوش به محتویات می‌ افزاییم.

4

سیب زمینی‌ های حلقه شده را روی محتویات داخل تابه می‌ چینیم. در ادامه به همین روال هویج‌ های حلقه شده را قرار می‌ دهیم و در نهایت گوجه‌ ها را روی آنها قرار می‌ دهیم. درب تابه را بسته و روی حرارت قرار می‌ دهیم. وقتی محتویات داخل تابه به مرحله جوشیدن رسیدند، شعله را ملایم می‌ کنیم و اجازه می‌ دهیم تا به خوبی پخته شوند.

5

پس از 20 دقیقه نمک را اضافه می‌ کنیم. مجدد درب تابه را می‌ بندیم تا 10 دقیقه دیگر غذا پخته شود. بهتر است غذا را پیش از آنکه تمام آب آن تبخیر شود از روی شعله بردارید؛ چرا که در این صورت لذیذ تر خواهد بود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 96
نیاز روزانه
چربی کل 3.78g6%

چربی اشباع 1.092g6%
کلسترول 13mg5%
سدیم 154mg7%
پتاسیم 320mg10%
کربوهیدرات کل 10.48g4%

فیبر 1.6g7%
قند 1.76g
پروتئین 5.43g11%

ویتامین آ 32%
ویتامین سی 16%
کلسیوم 1%
آهن 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.