تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ترشی انبه، تندترین ترشی جنوب

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

اگر از طرفداران غذاهای خاورمیانه هستید، حتما با انواع ترشی ها این منطقه آشنا هستید. ترشی انبه یکی از محبوب ترین ترشی های موجود است. اگر از طرفداران غذاهای عجیب و غریب هستید، چند دقیقه را صرف خواندن این مقاله کنید و یک هدیه عجیب و غریب به خود بدهید. در اینجا قصد داریم طرز تهیه ترشی انبه را به شما آموزش دهیم و مطمئنیم از آن لذت خواهید برد. 

طرز تهیه ترشی انبه، تندترین ترشی جنوب

مواد لازم طرز تهیه ترشی انبه
 2 قاشق غذاخوری تمرهندی
 5 عدد انبه نارس
 250 گرم رب انار
 125 گرم شیره خرما
 125 گرم شکر(اختیاری)
 125 گرم سیاه دانه
 5 قاشق غذاخوری سیر رنده شده
 2 لیتر سرکه
 روغن زیتون به مقدار لازم
 فلفل، نمک و سایر ادویه جات به میزان لازم
طرز تهیه ترشی انبه
1

انبه ها را بشویید و خشک کنید. آنها را برش داده و هسته انبه ها را جدا کنید. انبه ها را به چهار قسمت برش دهید. پوست میوه ها را جدا نکنید.

2

ادویه ها را با روغن زیتون کمی تفت دهید. سپس مقداری از تمر هندی را داخل کمی سرکه بریزید و روی حرارت بگذارید. بگذارید بجوشد و رقیق شود. سرکه و تمر هندی را از صافی عبور دهید. سپس محلول سرکه ای که صاف کرده اید را به جوش آورده و ادویه های که از قبل تفت داده اید را به آن اضافه کنید.

3

وقتی سرکه دوباره به جوش آمد بخشی از انبه های برش خورده را اضافه کنید و ۷ تا ۸ دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت زمان شیره خرما و رب انار و شکر را به مواد اضافه کنید. سپس تمام انبه ها را به مخلوط سرکه اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

4

وقتی خنک شد 12 ساعت صبر کنید و سپس سیر و سیاه دانه را به ترشی اضافه کنید! حالا می توانید ترشی را در شیشه های مختلف بریزید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 68
نیاز روزانه
چربی کل 0.5g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 24mg1%
پتاسیم 169mg5%
کربوهیدرات کل 14.4g5%

فیبر 1.5g6%
قند 11.3g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 21%
ویتامین سی 25%
کلسیوم 1%
آهن 2%
مس 10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.