تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ترشی تره، خورشت ترش ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

همانطور که متوجه شده اید، اکثر خورشت های ایرانی حاوی گوشت هستند. ترشی تره یک خورشت خوشمزه گیلانی است که نیازی به گوشت ندارد اما مقوی و خوش طعم است. بنابراین، یک غذای ایده آل برای گیاهخواران است. تقریباً تمام خورشت های بدون گوشت که در شمال ایران تهیه می شوند طعمی شگفت آوری دارند مانند باقلا قاتق، میرزا قاسمی و ترشی تره که یکی دیگر از خورشت های خوش طعم این نقطه از کشور است. این غذا با طعم ترشی که دارد غذای مورد علاقه اکثر مردم است.

طرز تهیه ترشی تره، خورشت ترش ایرانی

مواد لازم طرز تهیه ترشی تره
 2 قاشق غذاخوری برنج
 4 حبه سیر
 3 عدد تخم مرغ
 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
 آب پرتقال یا شیره انگور یا آب لیموبر اساس ذائقه خود و به میزان دلخواه
 100 گرم پیازچه (یا تره)
 100 گرم جعفری
 100 گرم گشنیز
 100 گرم اسفناج
 1 قاشق غذاخوری آرد
طرز تهیه ترشی تره
1

سیرها را بشویید و پوست آنها را به درستی بگیرید. سپس آنها را کاملا له کنید و در تابه تفت دهید. به سیرهای سرخ شده زردچوبه و نمک اضافه کنید.

2

تخم مرغ ها را در تابه بشکنید و اجازه دهید تا سرخ شوند. آنها را هم زده و با سیر مخلوط کنید. (می توانید تخم مرغ ها را در مرحله آخر وقتی خورشت ترشی تره آماده شد اضافه کنید. سیر را هم به همراه سبزی ها اضافه کنید، این مرحله اختیاری است.)

3

یک قابلمه را انتخاب کنید و مقداری آب در آن بجوشانید. برنج را به آن اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا نرم شود. شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا برنج سرد شود. (می توانید به جای خود برنج از آرد برنج نیز استفاده کنید.)

4

سبزیجات را بشویید (همه را با هم مخلوط کنید). آنها را خرد کنید و به همراه نصف لیوان آب به قابلمه برنج اضافه کنید. بگذارید خوب بجوشد تا خورشت ترشی تره به قول معروف جا افتاده شود.

5

یک قاشق غذاخوری آرد را با یک لیوان آب سرد مخلوط کنید و تا جای به هم زدن ادامه دهید تا آرد کاملا حل شود. سپس آن لیوان ترکیب آرد و آب را داخل قابلمه برنج و سبزی بریزید و هم بزنید. اضافه کردن آرد برای این است که خورشت بافت خوبی داشته باشد.

6

وقتی رنگ سبزی به سبز تیره متمایل شد، ادویه ها را به همراه آب پرتقال یا شیره انگور به خورشت ترشی تره اضافه کنید.

7

بگذارید خورشت کمی بجوشد سپس تخم مرغ و سیر را اضافه کنید و هم بزنید. خورشت ترشی تره آماده است! آن را با برنج، ماهی دودی، زیتون پرورده و سیر ترشی سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 141
نیاز روزانه
چربی کل 10.96g17%

چربی اشباع 2.135g11%
کلسترول 464mg155%
سدیم 9mg1%
پتاسیم 8mg1%
کربوهیدرات کل 6.87g3%

فیبر 2.1g9%
قند 1.71g
پروتئین 5.38g11%

ویتامین آ 162%
ویتامین سی 62%
کلسیوم 7%
آهن 20%
ویتامین دی 3%
ویتامین ای 12%
ویتامین ب6 19%
زینک 11%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.