تنظیمات پرینت:

ترشی لبو؛ خوشرنگ ترین ترشی ایرانی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

ترشی لبو مجلسی که در آن لبوها در شکل‌ های خاص برش داده شده‌ اند؛ یکی از ارقام بی‌ نظیر این محصول می‌ باشد. این نوع ترشی را برای تزیین غذا و سفره آرایی می‌ توان به کار برد. خوش رنگ بودن ترشی لبو به یک مزیت مهم برای آن تبدیل گشته و امروزه این ترشی در رده بهترین ترشیجات قرار دارد. این محصول ضمن لذیذ بودن دارای خواص درمانی نیز می‌ باشد و می‌ تواند یک ترشی بسیار مناسب برای رنگین کردن سفره‌ ها باشد.

ترشی لبو؛ خوشرنگ ترین ترشی ایرانی

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو
 2 کیلوگرم چغندر
 500 گرم سیب
 2 پیمانه انار دانه شده
 3 قاشق غذاخوری شکر
 سرکه قرمز به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 پودر گلپر به مقدار لازم
1

ابتدا لبوها و سیب را شسته و اجازه دهید آب آنها برود. سپس لبوها را پوست بکنید و بپزید. برای پخت سریع‌ تر و بهتر می‌ توانید از زودپز استفاده کنید. وقتی لبوها سرد شدند، آنها را رنده کنید. برخی از لبوهای پخته شده را می‌ توانید در اشکال خاص برش دهید.

2

می‌ توانید از قالب‌ های برش مخصوص به این منظور استفاده کرده و لبوها را در شکل‌ های خاص مانند ستاره، قلب و غیره برش دهید تا نوعی ترشی مجلسی بتوانید تهیه کنید. سیب ها را هم به صورت دلخواه می‌ توانید یا رنده بزنید و یا در شکل‌ های خاص برش دهید.

3

در ادامه لبوها و سیب را با سرکه مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی محتویات شروع به جوشیدن کردند دانه‌ های انار را نیز اضافه می‌ کنیم. اجازه می‌ دهیم چند دقیقه بجوشند، سپس ادویه‌ جات را افزوده و مخلوط را هم می‌ زنیم.

4

حالا شعله را خاموش کرده و اجازه می‌ دهیم محتویات کاملا خنک شوند. و در انتها ترشی را در ظرف مناسب درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری می‌ کنیم.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 64
نیاز روزانه
چربی کل 0.4g1%

چربی اشباع 0.05g1%
کلسترول 0mg
سدیم 102mg5%
پتاسیم 158mg5%
کربوهیدرات کل 14.7g5%

فیبر 2.4g10%
قند 11.4g
پروتئین 0.8g2%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 1%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.