تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ترشی لیته، خوش طعم ترین ترشی جنوب

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

ترشی لیته یکی از خوش طعم ترین ترشی هایی است که می توانید تصور کنید. این ترشی آنقدر جذاب است که نمی توانید در برابر آن مقاومت کنید! فقط یک کاسه پر از ترشی لیته را روی میز بیاورید و قبل از شروع غذای اصلی تماشا کنید که به سرعت توسط مهمانان شما مصرف می شود!

طرز تهیه ترشی لیته، خوش طعم ترین ترشی جنوب

مواد لازم طرز تهیه ترشی لیته
 5 عدد بادمجان
 500 گرم گل کلم
 2 عدد هویج
 5 قاشق غذاخوری سبزیجات ترشی(*بخش نکات*)
 3 حبه سیر
 2 عدد فلفل چیلی
 ½ قاشق غذاخوری زیره سیاه
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
 نمک به مقدار لازم
 1 لیتر سرکه سفید
طرز تهیه ترشی لیته
1

بادمجان ها را با دقت بشویید و سپس کباب کنید. پوست بادمجان ها باید تیره تر شوند و درون آنها نرم شود. بادمجان های پخته شده را کنار بگذارید و اجازه دهید خنک شوند سپس پوست آنها را بگیرید. اگر می خواهید پوست آن ها را به راحتی جدا کنید، بهتر است بادمجان های داغ را در کیسه فریزر بگذارید و صبر کنید تا خنک شوند. این فرآیند به لایه برداری بهتر کمک می کند. بادمجان ها را با یک قاشق نرم کنید و اصطلاحاً له کنید، اجازه دهید آب آنها خارج شود.

2

هویج ها را پوست بگیرید و رنده کنید یا می توانید به سادگی آنها را به قطعات کوچک خرد کنید. گل کلم را بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید. سپس بگذارید خشک شوند. حبه های سیر و فلفل چیلی را نیز خرد کنید.

3

سبزیجات را تمیز کرده و بشویید و ریز خرد کنید. می توانید اجازه دهید تا حدی خشک شوند و اگر رطوبت داشتند نیز مشکلی ندارد. فقط به یاد داشته باشید که آب اضافی باقی مانده در سبزیجات باعث ماندگاری کمتر ترشی لیته می شود.
- می توانید از سبزیجات خشک نیز استفاده کنید.

4

سبزیجات را در ظرفی بریزید و نمک، زردچوبه و زیره سیاه را به آنها اضافه کنید. سپس تمام مواد آماده شده را به کاسه اضافه کنید و سرکه سفید را داخل آن کاسه بریزید. مراقب باشید سرکه زیادی به محتویات اضافه نکنید. محتویات را داخل شیشه بریزید و درب آن را بگذارید.

5

سپس شیشه را به مدت 7 تا 10 روز در جای خنک و تاریک بگذارید. بعد از گذشته این مدت ترشی لیته آماده مصرف است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 127کالری از چربی 85
نیاز روزانه
چربی کل 9.5g15%

چربی اشباع 0.7g4%
کلسترول 0mg
سدیم 147mg7%
پتاسیم 138mg4%
کربوهیدرات کل 11g4%

فیبر 2.2g9%
قند 5.5g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 0.7%
ویتامین سی 6.5%
کلسیوم 1.1%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.