تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ترشی پیاز خانگی به سبک رستورانی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

ترشی پیاز یک پیش غذای تند است که در تمام رستوران های ایران بسیار رایج است. این دستور یک روش سریع برای تهیه یک ترشی پیاز سرکه ای به سبک رستورانی یا ترشی پیاز قرمز در خانه است. این دستور ترشی پیاز نه تنها لذیذ است، بلکه زیبا هم است. بهترین روش این است که با پیازهای قرمز کوچک این ترشی را درست کنید، اما می توانید از موسیر یا پیاز سفید نیز استفاده کرد.

طرز تهیه ترشی پیاز خانگی به سبک رستورانی

مواد لازم تهیه ترشی پیاز
 15 عدد پیاز ریز(سفید یا قرمز)
 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا سرکه سیب
 ¼ پیمانه آب
 ¾ قاشق چایخوری نمک
طرز تهیه ترشی پیاز
1

پیاز های ریز مخصوص ترشی گیری را پوست بگیرید. می توانید از پیاز قرمز معمولی نیز استفاده کنید. اما قبل از خیس کردن در سرکه، آنها را به صورت درلخواه برش دهید. پیازهای پوست کنده را در آب بشویید و خیلی خوب آبکش کنید.

2

تمام پیازها را در یک بطری شیشه ای یا سرامیکی یا هر ظرف دیگری به غیر از پلاستیکی قرار دهید. لطفا از ظروف فولادی یا پلاستیکی استفاده نکنید زیرا ممکن است سرکه با آنها واکنش نشان دهد.

3

در یک کاسه دیگر، سرکه و آب را اضافه کنید، سپس، نمک را به میزان علاقه خود اضافه کنید.

4

توجه داشته باشید که اگر اندازه پیازها بزرگ است، مقدار سرکه و آب را افزایش دهید. یا می توانید از نصف این نوع پیازهای بزرگ برای استفاده از نسبت سرکه و آب ذکر شده در دستور استفاده کنید.

5

مخلوط سرکه و آب را در کاسه با همزن برقی مخلوط کنید تا سرکه مخصوص ترشی پیاز درست شود. مخلوط سرکه را در شیشه حاوی پیازها بریزید. از طرف دیگر، می توانید سرکه، آب و نمک را مستقیماً در شیشه اضافه کنید. بطری یا شیشه را تکان دهید. اجازه دهید پیاز به مدت ۲ تا ۳ روز در دمای اتاق و در محلول سرکه بماند.

6

بعد از 2 تا 3 روز، پس از استراحت پیاز، شیشه را در یخچال نگهداری کنید. ترشی پیاز یا پیاز سرکه ای را با هر غذای اصلی ایرانی مانند خورشت کرفس یا خورش قیمه و... سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 15.7
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 15.7mg1%
کربوهیدرات کل 3.1g2%

فیبر 1.6g7%
قند 1.6g
پروتئین 1.6g4%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 0%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.