تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ترشی کلم قرمز به روش رستوران ها

مناسب برای12 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

در ایران ترشیجات طرف‌داران زیادی دارد و انواع مختلف ترشی تهیه و تولید می‌شود. ترشی کلم قرمز از محبوب‌ترین ترشیجات محسوب می‌شود. تهیه این ترشی لذیذ چندان کار سختی نیست. این ترشی به رنگ قرمز یا زرشکی و گاهی بنفش است. نکته جالبی که در مورد این ترشی وجود دارد این است که رنگ این ترشی پس از گذشت یک سال نیز ثابت می‌ماند. در اکثر رستوران‌ها، این نوع ترشی در کنار غذای اصلی سرو می‌شود و در کنار گوشت مزه لذیذی ایجاد می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این ترشی و طرز تهیه آن با ما همراه باشید.

طرز تهیه ترشی کلم قرمز به روش رستوران ها

مواد لازم تهیه ترشی کلم قرمز
 2 عدد کلم قرمز با اندازه متوسط
 2 پیمانه سرکه سفید
 2 پیمانه آب
 2 قاشق غذاخوری نمک
 5 قاشق غذاخوری شکر
طرز تهیه ترشی کلم قرمز
1

برای تهیه ترشی کلم قرمز، در ابتدا کلم‌ها را به خوبی شستشو دهید و با یک دستمال خشک کنید. اگر عجله ندارید بهتر است اجازه دهید کلم‌ها به خوبی خشک شوند. هر کلم را به 4 قسمت مساوی تقسیم کنید. اگر اندازه نهایی کلم‌ها برایتان اهمیتی ندارد، در تقسیم کلم‌ها حساسیت به خرج ندهید. یک چاقوی تیز بردارید و هر قسمت کلم را به قطعات ریز تبدیل کنید. معمولاً بهترین شکل برای خورد کردن کلم، برش نواری است. شما در این مرحله باید کلم‌های خورد شده را داخل ظرف ریخته و نمک را اضافه کنید.

2

در مرحله بعد شما باید کلم‌ها را با دست مخلوط کنید تا نمک‌ها پخش شوند. برای جلوگیری از رنگ گرفتن دست بهتر است از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. پس از مخلوط کردن کلم‌ها، با استفاده از یک کیسه فریزر یا سلفون روی ظرف را کامل بپوشانید.

3

برای آماده سازی ترشی کلم قرمز باید صبور باشید و اجازه دهید کلم‌ها یک ساعت استراحت کنند. زمانی که احساس کردید رنگ قرمز کلم در ظرف پخش شده، یا در اصطلاح آب انداخته، مقداری از آن را بردارید و سعی کنید آب کلم را خارج کنید. شما به آب کلم نیازی ندارید.

4

در مرحله بعد شکر را به کلم‌های خورد شده اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. اضافه کردن شکر باعث ملس شدن ترشی کلم قرمز خواهد شد. در واقع شکر می‌تواند حالت اسیدی سرکه را کمتر کند.

5

پس از اضافه کردن مواد لازم، نوبت به سرکه سفید می‌رسد. ابتدا سرکه سفید و سپس آب جوشی که به دمای محیط رسیده را به ظرف اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 35
نیاز روزانه
چربی کل 0.1g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 645mg27%
پتاسیم 198mg6%
کربوهیدرات کل 7.5g3%

فیبر 1.6g7%
قند 4.7g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 36%
ویتامین سی 57%
کلسیوم 4%
آهن 4%
ویتامین کا 32%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.