تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی ایرانی به سبک رستوران ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

تصور کنید که مادر خانواده تصمیم دارد که برای ناهار چلو گوشت تهیه کند. بعد از سرو غذا، خواهید دید که هر یک از اعضای خانواده برای به دست آوردن ته دیگ زعفرانی در رقابت با یک دیگر هستند.

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی ایرانی به سبک رستوران ها

مواد لازم طرز تهیه ته دیگ زعفرانی
 4 پیمانه برنج
 2 عدد زرده تخم مرغ
 ¼ پیمانه ماست پر چرب
 ¼ پیمانه آب
  پیمانه روغن
 زعفران به مقدار لازم
  پودر پیاز و پودر سیر به مقدار لازم(اختیاری)
 مواد موردعلاقه برای تزیین(اختیاری)
طرز تهیه ته دیگ زعفرانی ایرانی
1

یک کاسه بزرگ یا یک بشقاب انتخاب کنید، زرده تخم مرغ، ماست پرچرب، روغن و زعفران دم کرده را اضافه کنید. مقداری پودر پیاز و پودر سیر را به اندازه دلخواه اضافه نمایید. فراموش نکنید که مقداری نمک نیز اضافه کنید. حالا آنها را کاملاً هم بزنید.

2

تنها کاری که باید انجام بدهیم، اضافه کردن برنج است. برنج را چندین بار بشویید. مقداری نمک اضافه کنید و برنج را چند ساعت خیس کنید. سپس یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. وقتی آب به جوش آمد، برنج آبکش شده را به آب در حال جوش اضافه کنید. اجازه دهید برنج در آب جوش، نیم پز شود. به خاطر داشته باشید که باید حباب های سطح آب در حال جوش را از بین ببرید.

3

یک یا دو قاشق غذاخوری روغن در قابلمه اضافه کنید. مقداری از برنج در حال جوش را بردارید و آن را با انگشت شست و اشاره فشار دهید. اگر وسط برنج سفت و خشک نبود، برنج را آبکش کنید. مقداری آب گرم به برنج اضافه کنید تا نمک و روغن اضافی آن را جذب کند.

4

یک قابلمه گرانیتی بردارید و مقداری روغن داخل آن بریزید. مخلوط زرده تخم مرغ و ماست را به قابلمه اضافه کنید. مخلوط را با قاشق فشار دهید و صاف کنید، هر قسمت از آن باید یکسان باشد. حالا برنج نیم پز را به قابلمه اضافه کنید. در پایان مقداری آب و روغن را با هم مخلوط کرده و در قابلمه بریزید.

5

شعله اجاق گاز را روشن کرده و درجه متوسط را انتخاب کنید. بعد از 30 دقیقه ته دیگ زعفرانی شما آماده است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 220
نیاز روزانه
چربی کل 11.9g19%

چربی اشباع 0.9g5%
کلسترول 0mg
سدیم 1.1mg1%
پتاسیم 48.8mg2%
کربوهیدرات کل 25g9%

فیبر 0.5g2%
قند 0.1g
پروتئین 2.4g5%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 0.8%
آهن 8.1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.