تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی خوشرنگ و جذاب

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

ته دیگ سیب زمینی یکی از بهترین ترفندهای ایرانی در آشپزی است. باور نمی‌کنید ایرانی‌ها وقتی با یک قابلمه پر از ته دیگ سیب‌زمینی مواجه می‌شوند چه می‌کنند! ته دیگ زعفرانی، بخش امیدوارکننده ماکارونی یا برنج ایرانی است!

طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی خوشرنگ و جذاب

مواد لازم برای تهیه ته دیگ سیب زمینی
 سیب زمینی به میزان لازم
 روغن یا کره به مقدار لازم
 زردچوبه و زعفران به مقدار لازم
طرز تهیه ته دیگ سیب زمینی
1

در مورد پخت ماکارونی و برنج دو مرحله وجود دارد، برای تکمیل مرحله اول، مواد خام (برنج یا ماکارونی) را در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید بپزند، وقتی نیم پز شدند، آنها را از آب جدا کنید. در همین حین، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به ورقه های نازک و مشابه برش دهید.

2

برای تکمیل مرحله دوم تهیه ته دیگ سیب زمینی، قابلمه مناسبی را انتخاب کنید. مقداری کره را ذوب کرده و زردچوبه و زعفران را به کره آب شده اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. نیمی از مخلوط کره را به قابلمه اضافه کنید. سپس برش های سیب زمینی را اضافه کنید، در واقع باید کف قابلمه را با برش های سیب زمینی کاملا بپوشانید. سپس وقتی سطح آن پوشانده شد، برنج را اضافه کنید. با قاشق برنج را محکم فشار دهید. باقیمانده مخلوط کره و کمی آب را روی آن بریزید.

3

قابلمه را باید با درب بپوشانید، اما قبل از انجام این کار، درب قابلمه را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپیچید و روی قابلمه را محکم بپوشانید (به عبارت دیگر، از یک تکه پارچه به عنوان دم کنی استفاده کنید). حدود 45 دقیقه با شعله ملایم بگذارید برنج یا ماکارونی بپزد.

4

قابلمه را از روی حرارت بردارید و حدود 15 دقیقه یا بیشتر کنار بگذارید. این قسمت نیاز به دقت دارد. بعد از خنک شدن قابلمه باید تمام مواد داخل آن از سطح قابلمه جدا شود پس درب قابلمه را بردارید.

روش دوم
5

می توانید سیب زمینی را رنده کنید و با زعفران و زردچوبه و کره ی ذوب شده مخلوط کنید وقتی به رنگ دلخواه رسید ته ظرف چیده و برنج یا ماکارونی را اضافه کنید و از مرحله ی 2 به بعد ادامه بدهید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 130
نیاز روزانه
چربی کل 7g11%

چربی اشباع 4g20%
سدیم 58mg3%
پتاسیم 400mg12%
کربوهیدرات کل 16.1g6%

فیبر 2.1g9%
قند 1g
پروتئین 2.2g5%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 24%
کلسیوم 2%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.