تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره مناسب پذیرایی فینگرفودی

مناسب برای12 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

امروزه ته چین قالبی توانسته است جایگاه بسیار ویژه ای را در مراسمات مختلف به خود اختصاص دهد. برنج ایرانی خوش عطر و زعفران مرغوب مهم ترین جز ته چین را تشکیل می دهند. برای برگزاری مهمانی ها و جشن ها بهتر است ته چین به صورت تک نفره مورد استفاده قرار گیرد. مواد میانی ته چین ها متفاوت هستند. بادمجان، مرغ، گوشت و ... از جمله مواردی هستند که برای پخت مواد میانی ته چین مورد توجه قرار می گیرند. از این رو می توان بر اساس ذائقه خود و مهمانان بهترین ته چین قالبی را آماده نمود. امروز می خواهیم آسان ترین روش آماده سازی ته چین فینگرفودی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه ته چین قالبی تک نفره مناسب پذیرایی فینگرفودی

مواد لازم تهیه ته چین قالبی
 4 پیمانه برنج
 2 عدد سینه مرغ
 6 عدد تخم مرغ
 2 پیمانه ماست خامه ای
 3 قاشق غذاخوری کره پاستوریزه
 6 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ
 1 عدد پیاز متوسط
 زرشک به مقدار لازم- (برای تزیین)
 نمک به مقدار کافی
 فلفل سیاه به مقدار کافی
 زردچوبه به مقدار کافی
 روغن به مقدار کافی
طرز تهیه ته چین قالبی
1

برای آماده کردن ته چین قالبی تک نفره اول باید سینه مرغ را بپزید. برای این کار پیاز را پوست کنده، به 4 قسمت تقسیم کنید. اکنون سینه مرغ و تکه های پیاز را به همراه مقداری نمک و زردچوبه درون قابلمه بریزید. در انتها 3 لیوان آب را درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا سینه مرغ کاملا پخته شود.

2

سپس در یک قابلمه دیگر آب و نمک بریزید و روی گاز قرار دهید. بعد از این که به جوش آمد برنج های شسته شده را درون قابلمه بریزید. یک بار برنج را هم زده و صبر کنید تا برنج نرم و مغز آن به طور کامل پخته شود.

3

بعد از گذشت چند دقیقه، پخته شدن برنج را تست کنید. برای این کار یک دانه از برنج را لای دندان قرار داده و فشار دهید. اگر نرم بود به این معنی است که برنج کاملا پخته شده و آن را آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

4

سپس سینه مرغ پخته شده را آبکش کنید و اجازه دهید تا خنک شود. بعد آن را روی تخته آشپزخانه به کمک چنگال ریش ریش کنید.

5

تخم مرغ ها را شکسته و زرده و سفیده را در ظرف های مجزا بریزید. کره را درون تابه ریخته و اجازه دهید ذوب شود. اکنون کره را به ظرف حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید. ماست خامه ای و زعفران دم کرده را به مقدار گفته شده به مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید. در آخر نیز برنج آبکش شده را به مواد بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا همه برنج در مواد آغشته شود.

6

برای این که این ته چین مناسب پذیرایی به روش فینگرف,د باشد باید از قالب های کوچک مانند قالب مافین استفاده کنید.
درون قالب مافین را به کمک روغن یا کره به طور کامل چرب کنید. نصف قالب را با برنج زعفرانی پرکنید و با قاشق فشار دهید تا منسجم شود. بعد مقداری از مرغ ریش ریش شده را روی برنج بریزید. دوباره برنج زعفرانی را روی مرغ ریخته و قالب را پرکنید. همه قالب های مافین را به همین روش از مایه ته چین پر کنید. در انتها قالب را درون فر از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از 20 الی 40 دقیقه ته چین های تک نفره آماده می شوند. ته چین را از فر بیرون آورده و بعد از خنک شدن آن ها را از قالب جدا کنید.

7

حال ته چین فینگرفودی شما آماده است. آن ها را در ظرف چیده و به کمک زرشک تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 222
نیاز روزانه
چربی کل 7.1g11%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 66mg22%
سدیم 83mg4%
پتاسیم 151mg5%
کربوهیدرات کل 28.6g10%

فیبر 1.1g5%
قند 1.9g
پروتئین 10g20%

ویتامین آ 7%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 4%
آهن 6%
منگنز 29%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.