تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ته چین مرغ به همراه نکات مهم

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

ته چین مرغ، در واقع نوعی کیک برنجی همراه با مرغ است. اگر گیاهخوار هستید یا طعم گوشت را دوست ندارید، نگران نباشید! ته چین انواع مختلفی دارد مانند ته چین سیب زمینی، ته چین بادمجان، ته چین قارچ. ته چین حتی با خورش‌های معروف ایرانی ترکیب می‌شود، ته چین قورمه سبزی (که انصافاً خیلی خوشمزه است) و ته چین قیمه نیز طرفداران زیادی دارد. بنابراین، در بین انواع مختلف ته چین، بالاخره یکی با سلیقه شما مطابقت دارد.

طرز تهیه ته چین مرغ به همراه نکات مهم

مواد لازم طرز تهیه ته چین مرغ
 1 عدد سینه مرغ
 3 پیمانه برنج
 1 پیمانه ماست چکیده
 2 عدد زرده تخم مرغ
 50 گرم کره
 1 قاشق چایخوری پودر قند
 1 قاشق چایخوری پودر دارچین
 روغن به مقدار لازم
 زعفران دم کرده به مقدار لازم
 خلال پسته به مقدار لازم
 زرشک به مقدار لازم
 نمک، فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه ته چین مرغ
1

پختن سینه مرغ یکی از مهم ترین قسمت ها است. برای این کار سینه مرغ، مقداری پیاز خرد شده و چند لیوان آب را در قابلمه ای بریزید و صبر کنید تا مرغ بپزد. وقتی مرغ کاملاً پخته شد صبر کنید تا خنک شود و با احتیاط به قطعات کوچک برش دهید.

2

برنج را دو بار بشویید. برنج، چند لیوان آب، مقداری نمک و مقداری روغن را اضافه کنید و صبر کنید تا برنج با شعله ملایم بپزد. برنج را تست کنید، بافت بیرونی دانه های برنج باید نرم باشد. بعد از چند دقیقه برنج را آبکشی کنید.

3

در یک کاسه بزرگ باید مواد زیر را اضافه کرده و مخلوط کنید: زرده تخم مرغ، گلاب و زعفران دم کرده. باید آنقدر هم بزنید تا بوی نامطبوع تخم مرغ از بین برود. سپس ماست را اضافه کنید و مواد را مدام هم بزنید و در آخر باید برنج نیم پز را اضافه کنید و همه مواد را هم زده و با هم مخلوط کنید.

4

حالا ته چین مرغ باید پخته شود. می توان آن را در فر یا اجاق گاز پخت. در هر صورت ظرفی را انتخاب کنید و مقداری روغن به کف آن اضافه کنید. مواد را باید در 3 لایه اضافه کنید:

5

ابتدا نیمی از مواد مخلوط شده را اضافه کنید و سپس به وسیله قاشق مواد را فشار دهید و صاف کنید. در مرحله بعد مرغ سرخ شده و زرشک را اضافه کرده و به عنوان سطح سوم، نصف دیگر مواد مخلوط شده را اضافه کنید.

6

تهیه ته چین مرغ با فر: برای پخت این غذا، روی ظرف را با یک لایه فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت 1 ساعت در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

7

تهیه ته چین مرغ روی اجاق گاز: از طرف دیگر، اگر می خواهید آن را روی اجاق بپزید، درب قابلمه را ببندید و بگذارید ته چین حدود 1 ساعت و 30 دقیقه بپزد.

8

پس از پخته شدن، تمام ته چین مرغ را بیرون بیاورید و در ظرف مناسب سرو بریزید. توجه داشته باشید که هنگام سرو، غذا را وارونه کنید. یعنی قسمت انتهای قابلمه باید الان در بالای آن باشد. روی قسمت بالایی را با مقداری زرشک و خلال پسته تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 200
نیاز روزانه
چربی کل 11.8g19%

چربی اشباع 2.2g12%
کلسترول 50mg17%
سدیم 51.8mg3%
پتاسیم 113mg4%
کربوهیدرات کل 15.3g6%

فیبر 0.6g3%
قند 1.8g
پروتئین 6.8g14%

ویتامین آ 4.1%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 2.8%
آهن 5.5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.