تنظیمات پرینت:

طرز تهیه توت فرنگی با روکش شکلاتی جذاب و لذیذ

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

درست کردن توت فرنگی با روکش شکلاتی به قدری ساده است که جای تعجب است که مردم برای خرید آن هزینه زیادی می کنند! این دستور تهیه دسر را قبل از پایان فصل پاییز امتحان کنید. اگر کسی هستید که معتقدید همه چیز با شکلات طعم بهتری دارد، این دسر آسان و میوه ای را دوست خواهید داشت.

طرز تهیه توت فرنگی با روکش شکلاتی جذاب و لذیذ

مواد لازم برای تهیه توت فرنگی با روکش شکلاتی
 20 عدد توت فرنگی متوسط
 180 گرم شکلات نیمه شیرین یا شکلات شیری
 4 قاشق غذاخوری پودر نارگیل یا آجیل آسیاب شده
 ½ قاشق غذاخوری روغن یا کره
طرز تهیه توت فرنگی با روکش شکلاتی
1

توت فرنگی ها را با آب در یک صافی یا آبکش خوب بشویید. تمام آب را تخلیه کنید. توت فرنگی ها را در سینی یا بشقاب قرار دهید. آنها را با حوله آشپزخانه خشک کنید. کنار بگذارید. قبل از اینکه آنها را با شکلات بپوشانید، مطمئن شوید که رطوبتی روی آن ها نباشد.

2

ابتدا شکلات را در مکعب های کوچک خرد کنید. شکلات خرد شده و روغن را در یک کاسه ضد حرارت یا ماهیتابه کوچک بریزید.

3

مقداری آب را در یک قابلمه گرم کنید، روی حرارت متوسط آب را بجوشانید. حرارت را کم کنید و کاسه حاوی شکلات و روغن را روی قابلمه آب در حال جوش قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که کاسه با آب داغ در تماس نباشد. با قاشق چوبی بی وقفه هم بزنید تا همه شکلات ها آب شوند. وقتی تمام شکلات ها ذوب شد، کاسه را از روی قابلمه برداشته و کنار بگذارید.

4

یک فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی را روی سینی یا بشقاب قرار دهید. اگر از پودر نارگیل استفاده می کنید، مقداری نارگیل را در یک بشقاب کوچک دیگر بریزید.

5

هر توت فرنگی را در شکلات آغشته کنید و به اندازه ¾ از توت فرنگی را به شکلات آغشته کنید. وقتی توت فرنگی ها را در آن فرو می برید، شکلات ذوب شده می تواند کمی داغ یا گرم باشد.

6

این مرحله اختیاری است. حالا آن را در پودر نارگیل بغلتانید. آن را روی کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی قرار دهید. اگر نمی‌توانید روی آنها نارگیل بپاشید، توت فرنگی‌های روکش شده با شکلات را چند دقیقه روی کاغذ روغنی بگذارید و اجازه دهید شکلات کمی خودش را بگیرد. سپس آنها را در پودر نارگیل بغلتانید.

7

اجازه دهید شکلات در دمای اتاق خنک شود. این سینی را به مدت 10 تا 15 دقیقه در یخچال نگه دارید تا شکلات خودش را بگیرد.

8

توت فرنگی با پوشش شکلاتی را به صورت ساده سرو کنید یا از آنها به عنوان تزیین کیک، کاپ کیک، کاستارد، پودینگ یا موس استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 262
نیاز روزانه
چربی کل 16.2g25%

چربی اشباع 10g50%
کلسترول 5mg2%
سدیم 20mg1%
پتاسیم 271mg8%
کربوهیدرات کل 30.2g11%

فیبر 3.9g16%
قند 22.4g
پروتئین 2.3g5%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 42%
کلسیوم 3%
آهن 14%
مس 41%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.