تنظیمات پرینت:

طرز تهیه توپک هویج به روش خانگی و مناسب پذیرایی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 40 دقیقه

توپک زعفرانی یک دسر زیبا و خوشمزه است که می توانید به روش خانگی آن را تهیه کنید. این دسر به دلیل دارا بودن هویج، بیسکویت و شیر علاوه بر مزه لذیذ، بسیار مقوی نیز می باشد. بسیاری از کودکان تمایلی به خوردن هویج ندارند. اما با دیدن این شیرینی جذاب، به خوردن آن علاقمند می شوند.

طرز تهیه توپک هویج به روش خانگی

مواد لازم طرز تهیه توپک هویج
 5 عدد هویج
 1,5 پیمانه بیسکویت پتی بور وانیلی
 ½ پیمانه شیر
 ½ پیمانه گردوی خرد شده
 پودر هل، زنجبیل و جوز هندی به مقدار لازم
 پودر نارگیل به مقدار لازم(برای تزیین)
 خلال دندان به تعداد لازم
طرز تهیه توپک هویج
1

اگر قصد تهیه توپک هویج به روش خانگی را دارید باید ابتدا هویج ها را شسته و پوست آنها را با پوست کَن جدا کنید. سپس با طرف ریز، آنها را رنده کنید.

2

یک قابلمه با سایز مناسب انتخاب کنید و هویج های رنده شده را با شیر داخل آن بریزید و روی حرارت کلایم قرار بدهید. در قابلمه را باز بگذارید تا زمانی که هویج ها به طور کامل شیر را جذب کنند و هیچ مایعی داخل قابلمه باقی نماند. حالا حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید هویج ها خنک شوند.

3

بیسکویت ها را کاملا خرد کنید و با گردوی خرد شده، پودر هل، زنجبیل و جوز هندی ترکیب کنید. خرد کردن بیسکویت ها را به دو روش می توانید انجام دهید.

  1. روش اول ریختن آنها داخل نایلون های زیپ دار و کوبیدن آنها به وسیله گوشت کوب دستی می باشد.
  2. روش دوم که سریع تر و راحت تر می باشد، ریختن آنها درون دستگاه غذاساز است.

سرعت و کیفیت خرد کردن بیسکویت ها به وسیله غذاساز به مراتب بهتر از روش اول می باشد. سپس آنها را به ترکیبات درون قابلمه اضافه کنید. اکنون مواد توپک هویج را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

4

توپک هویج پس از قرارگیری در یخچال، منسجم تر می شود و شکل پذیری آنها آسان تر می شود. از مواد توپک به اندازه یک گردو بردارید و با دست حالت کروی به آن بدهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مواد تمام شود. سپس توپک ها را داخل پودر نارگیل بغلطانید و داخل ظرف سرو بچینید.

5

داخل هر توپک یک خلال دندان قرار دهید تا برداشتن و خوردن آنها آسان تر شود. توصیه می شود ظرف سرو را تا زمان پذیرایی درون یخچال نگهداری کنید تا توپک ها شکل و فرم خود را از دست ندهند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 189
نیاز روزانه
چربی کل 9g14%

چربی اشباع 1.8g9%
کلسترول 2mg1%
سدیم 391mg17%
پتاسیم 249mg8%
کربوهیدرات کل 23.8g8%

فیبر 2.4g10%
قند 6.5g
پروتئین 4.2g9%

ویتامین آ 334%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 9%
آهن 6%
زینک 7%
مس 19%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.