تنظیمات پرینت:

طرز تهیه توپ های پنیر و ذرت مناسب کودکان

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

این توپ های پنیر و ذرت از بیرون ترد، از داخل نرم و پنیری هستند. آنها یک میان وعده خوشمزه هستند که می توان آنها را پخت یا سرخ کرد و برای سرو با سس های خوشمزه عالی هستند.

طرز تهیه توپ های پنیر و ذرت مناسب کودکان

مواد لازم تهیه توپ های پنیر و ذرت
 100 گرم سیب زمینی
 1 پیمانه ذرت بخارپز شده
 ½ پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
 ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه و نمک
 ¼ قاشق چایخوری پودر زیره
 2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز خرد شده(یا برگ جعفری)
 4 قاشق غذاخوری آرد گندم(یا آرد نخودچی)
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه توپ های پنیر و ذرت
1

سیب زمینی ها را بجوشانید تا کاملا بپزند. حتی می توانید سیب زمینی ها را در یک زودپز به مدت 7 تا 8 دقیقه بخارپز کنید. وقتی سیب زمینی ها خنک شدند، پوست آن ها را بگیرید و در کاسه ای خوب له کنید. قبل از اینکه بقیه مواد را اضافه کنید، اجازه دهید سیب زمینی ها به دمای اتاق برسند.

درست کردن مخلوط توپک پنیر
2

به پوره سیب زمینی، فلفل سیاه، پودر زیره و برگ گشنیز یا برگ جعفری خرد شده را اضافه کنید. آرد را به همراه ذرت بخارپز شده اضافه کنید، همچنین می توانید آرد همه منظوره یا نشاسته ذرت (آرد ذرت) را نیز اضافه کنید. همه مواد را خیلی خوب مخلوط کنید. سپس پنیر رنده شده و نمک را اضافه کنید. به این ترتیب مقدار کمی نمک را اضافه کنید زیرا پنیرهای فرآوری شده؛ حاوی نمک زیادی هستند.

3

پنیر را با بقیه مخلوط سیب زمینی خیلی خوب مخلوط کنید. طعم پوره سیب زمینی را بررسی کنید و در صورت نیاز نمک یا فلفل سیاه بیشتری اضافه کنید.

سرخ کردن توپ های پنیر و ذرت
4

از مخلوط سیب زمینی گلوله های کوچک شبیه توپ درست کنید. روغن را برای سرخ کردن در تابه گرم کنید. وقتی روغن داغ شد توپک پنیر را اضافه کنید. دمای روغن می تواند از 180 تا 190 درجه سانتیگراد باشد. روغن باید داغ باشد، در غیر این صورت توپ های پنیر و ذرت ممکن است بشکنند.

5

وقتی توپک پنیر نشکند، می توانید به راحتی توپ های دیگر را نیز سرخ کنید. اگر توپک پنیر از هم پاشید، باید 1 تا 2 قاشق غذاخوری آرد یا آرد نخودچی را دوباره به مخلوط اضافه کنید. در حین سرخ کردن با کم یا زیاد کردن حرارت، از سرخ شدن بیش از اندازه توپک های پنیری جلوگیری کنید.

6

آنها را سرخ کنید تا به طور یکنواخت طلایی و ترد شوند. بعد از اینکه توپ های پنیر و ذرت خوب سرخ شدند، آنها را روی دستمال کاغذی آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

7

توپ های پنیر و ذرت گرم را با سس گوجه فرنگی یا گشنیز یا نعناع یا هر دیپ دلخواه سرو کنید. برای بهره بردن از طعم بهتر به محض آماده شدن آنها را گرم سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 193
نیاز روزانه
چربی کل 11.4g18%

چربی اشباع 2.2g12%
کلسترول 9mg3%
سدیم 320mg14%
پتاسیم 191mg6%
کربوهیدرات کل 19.4g7%

فیبر 1.3g6%
قند 2g
پروتئین 4.9g10%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 16%
کلسیوم 9%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.