تنظیمات پرینت:

طرز تهیه تیرامیسو خانگی ساده و خوشمزه به روش ایتالیایی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

تیرامیسو جز مدرن ترین و اولین انتخاب های افراد برای دسرهای امروزی است. کسانی که طعم قهوه را دوست دارند از این دسر نیز استقبال خواهند کرد. تیرامیسو یکی از دسرهای ایتالیایی است که همراه با طعم قهوه است. در دستور تهیه ی کلاسیک این دسر از بیسکویت لیدی فینگر یا چند لایه کیک اسفنجی، قهوه، پنیر ماسکارپونه، پودر کاکائو و تخم مرغ استفاده می‌شود. این دسر را می توان به چند روش متفاوت درست کرد. ما در این آموززش روش اصلی و ایتالیایی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه تیرامیسو خانگی ساده و خوشمزه به روش ایتالیایی

 25 عدد لیدی فینگر
 20 گرم پنیر ماسکارپونه
 2 عدد زرده تخم مرغ
 4 قاشق غذاخوری پودر قند
 200 گرم خامه قنادی (فرم گرفته)
 1 پیمانه آب جوش
 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری
 شکر به اندازه کافی
 ¼ قاشق چایخوری وانیل
1

در مرحله ی اول قهوه را با استفاده از قهوه فوری و آب جوش آماده. اگر تلخی قهوه را خیلی نمی پسمدید می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید تا تلخی قهوه متعادل شود. قوه ی آماده شده را کنار بگذارید تا خنک شود.

2

برای آماده کردن مواد، پودر قند را به همراه وانیل و زرده تخم مرغ روی بخار آب جوش قرار داده و سپس برای 7 دقیقه با دور تند همزن بزنید تا رنگ کرمی بگیرد و سبک شود.

وقتی ظرف زرده را روی حرارت قرار دادید مطمئن شوید حرارت کم باشد و سریع و مدام هم بزنید وگرنه زرده تخم مرغ می بندد و تکه تکه می شود. در حین هم زدن با لیسک دور کاسه را تمیز کنید و هم بزنید وگرنه موادی که به دیواره پاشیده ، هم نمی خورد و بوی نامطبوعی می دهد.

3

کاسه را از روی حرارت برداشته و پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود، خامه قنادی فرم گرفته را به آرامی به مخلوط اضافه فولد کنید.

4

یک ظرف مناسب انتخاب و کف آن را با دو لایه سلفون بپوشانید. بیسکویت لیدی فینگر را درون قهوه که سرد شدهبزنید و سپس کف ظرف یک لایه بچینید و بعد از مواد تیرامیسو روی آن بگذارید و روی آن ها پودر کاکائو بپاشید و لایه ها را به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود.

5

روی ظرف را بپوشانید و حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت در یخچال قرار بدهید سپس ظرف سرو را برگردانده و به دلخواه تزئین کنید.

ارزش غذایی

در هر 175 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
نیاز روزانه
چربی کل 44g68%

چربی اشباع 25g125%
چربی غیر اشباع 0.5g
کلسترول 307mg103%
سدیم 300mg13%
کربوهیدرات کل 35g12%

فیبر 0.3g2%
قند 21g
پروتئین 8.3g17%

کلسیوم 118%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.