تنظیمات پرینت:

طرز تهیه جامبو شکم پر بسیار زیبا و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

جامبو شکم پر با نوعی پاستای صدفی بزرگ به نام جامبو شلز تهیه می شود. این پاستا را می‌توان با انواع مواد اولیه به دلخواه پر نمود. از مزایای این غذا این است که می توان آن را از یک روز قبل آماده و در یخچال نگه داشت و هنگام سرو در عرض 20 دقیقه به راحتی آن را آماده کرد.

طرز تهیه جامبو شکم پر بسیار زیبا و خوشمزه

مواد لازم تهیه جامبو شکم پر
 500 گرم گوشت چرخ کرده
 1 بسته جامبو شلز
 100 گرم پنیر گودا رنده شده
 2 عدد فلفل دلمه ای
 200 گرم قارچ خرد شده
 2 حبه سیر کوبیده شده
 1 عدد پیاز
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
 نمک و فلفل به میزان لازم
 زردچوبه به میزان لازم
 آویشن مقداری
طرز تهیه جامبو شکم پر
مرحله اول: پخت پاستا
1

برای تهیه جامبو شکم پر ابتدا یک قابلمه آب را روی حرارت بگذارید. بعد از به جوش آمدن آب جامبوها را اضافه کنید. بعد از گذشت 20 دقیقه و هنگامی که پاستاها نرم شد آنها را آبکش کنید.

مرحله دوم: آماده کردن مواد شکم پر
2

در این مرحله یک تابه برداشته درون آن روغن بریزید. پیازها را شسته و خرد کرده و به آن اضافه نمایید. بعد از اینکه پیازها نرم شد، فلفل دلمه ای خرد شده را به آن اضافه کنید. هنگامی که فلفل‌های دلمه‌ای نرم شد، قارچ ها را اضافه نمایید.

3

بعد از اینکه آب مواد به اتمام رسید نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده می رسد. گوشت را نیز اضافه کرده و آن را با مواد دیگر تفت دهید.

مرحله سوم: اضافه کردن ادویه ها
4

در این مرحله به مواد، رب گوجه فرنگی و ادویه ها را اضافه کرده و مجددا مواد را تفت دهید. صبر کنید تا آب مواد به طور کامل بخار شود.

مرحله نهایی
5

قبل از استفاده از فر آن را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه گرم کنید. در این مرحله پاستا های آبکش شده را با استفاده از مواد آماده شده پر نمایید. جامبو شلز ها را درون ظرف مناسب فر چیده و روی آنها را با پنیر گودا کاملا پر کنید.

6

سپس ظرف را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد و به مدت 20 دقیقه قرار دهید. صبر کنید تا پنیر ها آب و طلایی شوند. اکنون جامبو شکم پر آماده سرو می باشد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 176
نیاز روزانه
چربی کل 7.4g12%

چربی اشباع 2.6g13%
کلسترول 31mg11%
سدیم 224mg10%
پتاسیم 373mg11%
کربوهیدرات کل 16.3g6%

فیبر 2.6g11%
قند 2.5g
پروتئین 11.7g24%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 25%
کلسیوم 6%
آهن 10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.