تنظیمات پرینت:

طرز تهیه جوانه ماش خوراکی و مقوی در خانه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز15 دقیقه

ماش منبع غنی پروتئین گیاهی است. دانه‌های ماش همچنین منبع خوبی از مواد مغذی ضروری و فیبر هستند. جوانه زدن ماش برخی از مواد مغذی موجود در آن مانند ویتامین C را افزایش می دهد و در نتیجه خواص آنتی اکسیدانی آنها را نیز افزایش می یابد. درست کردن جوانه ماش برای خودتان ارزان و راحت است. ماش جوانه زده خوش طعم یک ماده سالم است که بهترین میان وعده برای کودکان میباشد.

طرز تهیه جوانه ماش خوراکی و مقوی در خانه

مواد لازم برای تهیه جوانه ماش
 ½ پیمانه ماش
 1,5 پیمانه آب
طرز تهیه جوانه ماش
شستشو و خیساندن دانه‌های ماش
1

ماش را در بشقاب یا سینی بریزید، دانه‌های ماش را تمیز کنید تا پوسته یا سنگ آن جدا شود. دانه‌های ماش را با آب تمیز سه تا چهار بار با استفاده از صافی مشبک یا آبکش بشوید. ماش آبکش شده را در ظرفی بریزید. آب را اضافه کنید تا روی دانه ها را بپوشاند. روی کاسه را با درب بپوشانید و ماشها را یک شب یا به مدت 8 ساعت خیس کنید.

2

روز بعد دانه‌های ماش، پف می کنند. آب را از کاسه با استفاده از آبکش تخلیه کنید. دانه ها را با آب تمیز یا آب جوشانده و خنک شده کاملاً بشویید. این مرحله برای جلوگیری از خطر آلودگی جوانه ها ضروری است.

اولین روش برای جوانه زدن ماش
3

دانه‌های ماش خیس شده را دوباره در یک کاسه تمیز و جدید قرار دهید. سپس با یک درب روی کاسه را در دمای اتاق به مدت 1 تا 2 روز در یک مکان تاریک بپوشانید.

4

بعد از یک روز بررسی کنید و خواهید دید که ماش شروع به جوانه زدن می کنند. بعد از 2 روز جوانه های زیبایی از ماش را خواهید دید. بسته به آب و هوا، شرایط دما و کیفیت ماش، جوانه زدن ممکن است در یک روز اتفاق بیفتد یا ممکن است زمان بیشتری ببرد. برای جلوگیری از آلودگی، با دست یا با قاشق یا چنگال به دانه های جوانه زده دست نزنید.

روش دوم برای جوانه زدن ماش
5

یک پارچه نخی تمیز یا دستمال نخی آشپزخانه را با آب تمیز خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. پارچه را کاملا باز کنید. بعد از اینکه دانه‌های ماش خیس شده را کاملا آبکشی کردید، آنها را در مرکز این پارچه مرطوب قرار دهید. انتهای آن را گره بزنید و محکم کنید و در یک کاسه تمیز قرار دهید. به مدت 1 یا 2 روز در یک ظرف درب بسته نگه دارید. مطمئن شوید که درب ظرف خیلی شل و سفت نباشد.

6

برای بررسی جوانه زدن دانه ها، بسته بندی پارچه را باز نکنید. بعد از روز اول، قسمت بیرونی حوله آشپزخانه را بررسی کنید. جوانه‌های کوچک یا جوانه‌های بلندتری را خواهید دید که از پارچه بیرون زده‌اند، به خصوص اگر از پارچه نازکی استفاده کرده باشید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 4
نیاز روزانه
چربی کل 0.0g0%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 3mg1%
پتاسیم 19mg1%
کربوهیدرات کل 0.7g1%

فیبر 0.2g1%
قند 0.5g
پروتئین 0.3g1%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.