تنظیمات پرینت:

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت 30 دقیقه

جوجه کباب زعفرانی غذای رسمی مهمانی ها و مجالس ایرانی است. این غذا به خوشمزگی سبزی پلو با ماهی است. واقعاً به راحتی آماده می شود، تعطیلات آخر هفته خود را به یاد آورید که همراه با خانواده خود به خارج از شهر رفته بودید و برای ناهار تصمیم داشتید که جوجه کباب زعفرانی درست کنید. حتما خاطرات دلنشینی را به یاد آورده اید. زیرا ایرانی ها هنگام تهیه کباب از همنشینی با یکدیگر لذت می برند. طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خانگی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم تا در جشن ها و مهمانی های بعدی خود از آن استفاده کنید.

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی ایرانی

مواد لازم مناسب 4 نفر
 2 کیلوگرم مرغ
 2 عدد پیاز بزرگ
 1 قاشق غذاخوری سس مایونز
 2 فنجان زعفران دم کرده
 نمک و فلفل به میزان دلخواه
 سس مایونز به مقدار دلخواه- (اختیاری)
 روغن زیتونبه مقدار دلخواه- (اختیاری)
 لیمو ترش به مقدار دلخواه- (اختیاری)
طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی
1

سینه و ران مرغ را به قطعات متوسط و مساوی برش دهید. برای سینه ها و ران ها به سیخ های جداگانه نیاز دارید زیرا زمان پخت آنها یکسان نیست.

2

اجازه دهید تکه های مرغ با نمک، پیاز (و در صورت تمایل فلفل دلمه ای) در یخچال به مدت حداقل 1 تا 2 ساعت استراحت کنند. سپس پیازها را جدا کرده و زعفران دم کرده را اضافه کرده و دوباره اجازه دهید یک ساعت دیگر در یخچال استراحت کند.

3

بسته به ذائقه خود سس مایونز یا روغن زیتون یا لیموترش یا آب لیمو را اضافه کنید و بگزارید 30 دقیقه دیگر نیز استراحت کند.

4

دلیل جداسازی مواد این است که اجازه دهید مرغ تمام طعم نمک، پیاز و زعفران را بگیرد. اگر اول روغن زیتون اضافه کنیم به مرغ می چسبد و از مزه دار شدن آن جلوگیری می کند.

5

برش های مشابه مرغ را روی یک سیخ قرار دهید. منظور این است که، سینه ها با سینه ها و بال ها را با بال ها قرار دهید.

6

حالا باید زغال ها را آماده کنید. پس از روشن کردن آتش، صبر کنید تا زغال ها را به رنگ قرمز درآیند. سیخ ها را روی کباب پز قرار دهید، وقتی دیدید یک طرف سیخ جوجه کباب زعفرانی پخته شد، سیخ را بچرخانید و اجازه دهید طرف دیگر بپزد. جوجه کباب حوصله زیادی می خواهد، دمای کباب پز نباید زیاد باشد تا ناگهان جوجه کباب زعفرانی نسوزد.

7

جوجه لذیذ تان را با نان یا برنج ایرانی سرو کنید و نوش جان کنید!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 231
نیاز روزانه
چربی کل 13.48g21%
کلسترول 74.95mg25%
کربوهیدرات کل 2.91g1%

فیبر 0.59g3%
قند 1.02g
پروتئین 23.65g48%

کلسیوم 8%
آهن 7.5%
ویتامین دی 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.