تنظیمات پرینت:

طرز تهیه حلوای شیر، مقوی و سرشار از انرژی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

حلوای شیر، یک دسر خوشمزه ایرانی است که با شیر، شکر و با دانه های هل تهیه می شود. قبلاً دستور تهیه حلوای مجلسی فوق العاده خوشمزه را برای شما عزیزان ارائه داده بودیم. اما امروز قصد داریم که با استفاده از شیر یک حلوای فوق العاده خوش طعم تهیه کنیم.

طرز تهیه حلوای شیر، مقوی و سرشار از انرژی

مواد لازم طرز تهیه حلوای شیر
 1 پیمانه آرد
 ½ پیمانه کره یا روغن
 1 پیمانه شکر
 2 پیمانه شیر
 ½ پیمانه گلاب
 زعفران دم کرده به مقدار دلخواه
 دانه های هل به مقدار دلخواه
طرز تهیه حلوای شیر
1

تابه ای را انتخاب کنید، شیر و شکر را داخل آن بریزید و مواد را ترکیب کنید، سپس تابه را روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شیر بجوش آید. گلاب، دانه های هل و زعفران دم کرده را به تابه اضافه کنید. همچنان هم بزنید و زمانی که شیر دوباره به جوش آمد حرارت را خاموش کنید.

2

قبل از تفت دادن آرد حتماً آن را 2 الی 3 مرتبه الک کنید. سپس تابه مناسبی را انتخاب کنید، آرد الک شده را داخل آن قرار دهید و تابه را روی حرارت متوسط بگذارید. آرد را باید مرتباً هم بزنید تا نسوزد. زمانی که بوی خوش آرد بلند شد، دیگر از تفت دادن آن صرف نظر کنید زیرا بهتر است حلوای شیر، رنگی روشن و طعمی مناسب داشته باشد. وقتی آرد را به حد مناسب تفت دادید، دوباره آن را الک کنید تا دانه دانه نشود و بافتی نرم و یکدست داشته باشد.

3

سپس آرد را دوباره روی اجاق گاز بگذارید. کره یا روغن (یا هر دوی آنها) را به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا روغن خوب به خورد آرد برود. وقتی آرد به خوبی سرخ شد، مخلوط شیر و شکر را کم کم به آن اضافه کنید و همزمان به هم زدن آرد ادامه دهید تا آرد گلوله گلوله نشود.

4

اگر دیدید که روغن حلوای شیر کم است، به مقدار کمی روغن یا کره را به آن اضافه کنید.

5

حلوا را تا جای هم بزنید تا به راحتی از بدنه تابه جدا شود. در این لحظه حلوای شیر آماده است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 221
نیاز روزانه
چربی کل 12.8g20%

چربی اشباع 7.8g39%
کلسترول 33mg11%
سدیم 24mg1%
پتاسیم 92mg3%
کربوهیدرات کل 23.7g8%

فیبر 0.4g2%
قند 13.2g
پروتئین 3.12g7%

ویتامین آ 18%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 6%
آهن 4%
ویتامین دی 2%
ویتامین ب12 10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.