تنظیمات پرینت:

طرز تهیه حلوا خوش طعم ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

حلوا در اصل یک دسر عربی است که به معنای واقعی کلمه شیرین است، اما به بسیاری از قومیت‌ها مانند هند، ایرانی، یونانی و ترک راه پیدا کرده است. در هر منطقه ای به روشی متفاوت تهیه و سرو می شود. حلوا در فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد. در گذشته در مجالس عروسی پخته می شد و به عنوان کادو نیز عرضه می شد. امروزه بیشتر در مراسم عزا سرو می‌شود و یا پخته می‌شود. اما همچنان یکی از محبوب‌ترین، خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین شیرینی‌های ایرانی در کنار نان برنجی است.

طرز تهیه حلوا خوش طعم ایرانی

مواد لازم مناسب 4 نفر
 150 گرم آرد گندم الک شده
 80 گرم روغن
 20 گرم کره
 بادام و پسته خرد شده به میزان دلخواهبرای تزیین
مواد لازم برای تهیه شربت
 250 میلی لیتر آب
 170 گرم شکر سفید
 100 میلی لیتر گلاب
 1 قاشق چایخوری هل
 2 قاشق چایخوری زعفران دم کرده
دستورپخت و طرز تهیه حلوا
1

ابتدا حتما آرد را 3 مرتبه الک کرده تا در هنگام پخت گلوله نشود. یک تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و آرد گندم را اضافه کرده و به آرامی به مدت 10 تا 150 دقیقه تفت دهید تا عطر برشته شدن آرد به مشام برسد. مرتب هم بزنید زیرا آرد به سرعت می سوزد و طعم ناخوشایندی ایجاد می کند. آرد باید کمی تغییر رنگ دهد.

2

روغن و کره را با هم مخلوط کرده به تابه اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید.

3

در حین هم زدن، شربت شکر را به تدریج با ملاقه در قابلمه بریزید تا شربت کاملا جذب شود و خوب ترکیب شود. به هم زدن ادامه دهید تا حلوا از ته و کناره های تابه جدا شود و به صورت خمیری یکدست درآید. آن را به یک بشقاب برای سرو انتقال دهید و روی آن را با پشت قاشق کمی روغنی شده، صاف کنید.

4

به دلخواه با بادام، پسته و گلبرگ گل رز تزیین کنید.

تهیه شربت
5

شکر و آب را در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم میگذاریم تا بجوشد و زعفران و هل و گلاب را اضافه کرده. قابلمه را از روی شعله برداشته و صبر کنید تا شربت خنک شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 206
نیاز روزانه
چربی کل 7.79g12%

چربی اشباع 4.674g24%
کلسترول 14mg5%
کربوهیدرات کل 30.04g11%

فیبر 2.1g9%
قند 0.08g
پروتئین 4.17g9%

ویتامین آ 10%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 2%
آهن 10%
ویتامین ب6 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.