تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی به روش رستوران ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز6 ساعت

خوراک زبان گوساله غذایی مقوی، لذیذ و در ردیف غذاهای لاکچری می‌ باشد که همواره در منوی طباخی‌ ها حضور دارد. به علاوه، این خوراک یکی از غذاهای رستورانی مهم است که همواره مشتریان ثابت خود را  دارد. این غذای ایرانی در واقع نوعی ماهیچه است؛ از این رو ارزش غذایی بالا و خواص بسیار دارد. 

طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی به روش رستوران ها

مواد لازم برای تهیه خوراک زبان گوساله
 1 عدد زبان گوساله
 5 حبه سیر
 2 عدد پیاز درشت
 1 عدد چوب دارچین
 4 عدد برگ بو
 روغن به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 آب به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک زبان گوساله
1

برای تهیه عالی ترین خوراک زبان گوساله بسیار اهمیت دارد که زبان به خوبی شسته شود و از پیاز به مقدار زیاد استفاده گردد.

2

اولین قدم در تهیه خوراک زبان گوساله این است که زبان گوساله را بهمراه مقداری آب برای 20 دقیقه می جوشانیم. سپس آن را آبکش می کنیم تا برای مرحله جدید پختن آماده شود. این کار به طعم بهتر خوراک نهایی کمک چشمگیری می کند.

3

در مرحله دوم یکی از پیازها را خلالی کرده و در یک قابلمه درب دار مناسب به همراه روغن تفت می دهیم. سیرها را در حین کار پوست کنده و خرد و به محتوای پیاز داغ اضافه می کنیم. در ادامه دارچین و برگ بو باید اضافه شوند.

4

در مرحله سوم زبان نیم پز اضافه می شود. پس از آن به مقدار کافی آبجوش به قابلمه افزوده، درب آن را بسته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت 4 تا 5 ساعت با حرارت ملایم بپزد.

5

بعد از گذشت تایم فوق، زبان را از قابلمه خارج می کنیم. لازم است در این مرحله لایه بیرونی زبان جداسازی گردد. گوشت داخلی نیز باید به قطعات مناسب تبدیل شود. این کار را با حوصله و احتیاط انجام دهید؛ چرا که زبان پخته شده داغ است.

6

در مرحله بعد، مجددا در ظرفی جداگانه یک پیاز را خلالی کرده و با روغن تفت می دهیم. در این مرحله زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را هم اضافه می کنیم. سپس گوشت زبان را افزوده و محتویات را هم می زنیم.

7

نهایتا مقداری از آب زبان مرحله قبل را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه دیگر روی حرارت قرار می دهیم تا آماده سرو شود.

8

خوراک زبان گوساله آماده است. آن را با مواد دلخواه تزئین کرده و با نان یا برنج سفید سرو کنید و از طعم لذیذ و منحصربه‌فردش لذت ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 130
نیاز روزانه
چربی کل 7g11%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 46mg16%
سدیم 110mg5%
پتاسیم 227mg7%
کربوهیدرات کل 3.2g2%

فیبر 0.4g2%
قند 0.5g
پروتئین 12.9g26%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 1%
آهن 13%
ویتامین ب12 188%
زینک 25%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.