تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز راگو، یک غذای اعتیاد آور

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

خوراک لوبیا سبز راگو چگونه درست می شود؟ این سوالی است که اگر با ما همراه باشید تا انتهای این مقاله کامل ترین پاسخ را برای آن خواهید یافت. خوراک لوبیا سبز غذایی کامل؛ اما رژیمی است. از این رو می تواند یک پیشنهاد عالی برای همه ما باشد. این خوراک بیشتر به علت طعم لذیذش مورد توجه است و در آشپزی ایرانی نیز طبخ آن رایج است. چرا که بهترین مواد غذایی در ترکیبات آن حضور دارند.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز راگو، یک غذای اعتیاد آور

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز راگو
 400 گرم لوبیا سبز
 400 گرم گوشت قرمز- (ترجیحا بره)
 1 عدد پیاز متوسط
 200 گرم سیب زمینی
 1 عدد هویج تازه درشت
 روغن به مقدار لازم- (ترجحا زیتون)
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه
 100 گرم نخود فرنگی
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
 نمک و فلفل سیاه به قدر کافی
 زردچوبه به قدر کافی
طرز تهیه خوراک لوبیا سبز راگو
1

دستور پخت خوراک لوبیا سبز راگو به این صورت است که ابتدا مواد لازم از جمله گوشت، لوبیا سبز، هویج، پیاز و سیب زمینی را از قبل شسته و اجازه می‌ دهیم آب آنها برود. سپس هر کدام از آنها را به صورت جداگانه خرد می‌ کنیم. به علاوه، یک قابلمه مناسب که امکان سرخ کردن مواد غذایی را بدهد و درب مناسب داشته باشد، برای پخت این غذا انتخاب می کنیم.

2

در این مرحله پیاز های خرد شده را به همراه روغن به خوبی تفت می‌ دهیم تا سرخ شده و حالت شیشه‌ ای به خود بگیرند. پس از آن، گوشت خرد شده را اضافه کرده و کاملاً هم می‌ زنیم. اجازه می‌ دهیم تا گوشت به همراه پیاز کاملاً سرخ شود. بعد از آن ادویه‌ جات و آبلیمو را به ترتیب اضافه می‌ کنیم تا طعم گوشت بهبود پیدا کند.

3

حالا نوبت به لوبیا سبزهای خرد شده می‌ رسد. لوبیاها را به مخلوط گوشت افزوده و هم بزنید. اجازه دهید کاملاً سرخ شوند. به همین ترتیب هویج‌ های نگینی و سیب زمینی ها را به مخلوط افزوده و به طور مشابه تفت می‌ دهیم.

4

در مرحله بعد باید رب گوجه فرنگی اضافه شود و امکان سرخ شدن برای آن فراهم گردد. این کار منجر به خوشرنگ‌ تر شدن رب گوجه فرنگی می‌ گردد. نهایتاً مقداری آب جوش به محصول نهایی اضافه کرده و آن را هم می‌ زنیم.

5

در نهایت درب قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم قرار می‌ دهیم تا به مدت یک الی یک و نیم ساعت بپزد و خوراک لوبیا سبز راگو آماده سرو شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 124
نیاز روزانه
چربی کل 7.1g11%

چربی اشباع 3g15%
کلسترول 25mg9%
سدیم 132mg6%
پتاسیم 250mg8%
کربوهیدرات کل 6.7g3%

فیبر 1.6g7%
قند 2.5g
پروتئین 8.4g17%

ویتامین آ 45%
ویتامین سی 8%
کلسیوم 3%
آهن 7%
ویتامین ب12 33%
زینک 20%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.