تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با طعمی خاص و دلچسب

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

اگر می خواهید غذایی درست کنید که برای مهمانان گیاهخوار و غیر گیاهخوار خوشایند باشد، خوراک لوبیا سبز درست کنید! لوبیا سبز سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. با این خوراکی لذت بخش می توانید غذاهای دیگری هم درست کنید و بهترین گزینه کوکو لوبیا سبز می باشد.

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با طعمی خاص و دلچسب

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا سبز
 400 گرم لوبیا سبز
 400 گرم سینه مرغ یا گوشت بره- (اختیاری)
 1 عدد پیاز بزرگ
 3 حبه سیر
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 روغن به مقدار لازم
 آبلیموی تازه به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک لوبیا سبز
1

برای تهیه تهیه خوراک لوبیا سبز ابتدا پیاز و حبه های سیر را پوست بگیرید و با دقت بشویید و بعد از خشک شدن به شکل مکعبی خرد کنید. یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و داخل آن را با روغن چرب کنید. روغن را داغ کرده و پیاز و حبه های سیر ریز خرد شده، را به آن اضافه کنید. آنها را به اندازه کافی هم بزنید و کمی زردچوبه به آنها اضافه کنید. سیر و پیاز را هم بزنید تا با زردچوبه مخلوط شوند.

2

حالا نوبت آماده کردن گوشت است. ابتدا گوشت را بشویید و تمیز کنید و سپس گوشت را به اندازه های متوسط خرد کنید. سپس برش های گوشت را به قابلمه اضافه کنید و گوشت بره را تفت دهید. صبر کنید تا رنگ گوشت تغییر کند. وقتی گوشت بره کمی سرخ شد، 3 لیوان آب داغ به آن اضافه کنید و بگذارید 20 دقیقه بپزد. بعد از 20 دقیقه گوشت کمی نرم شده و وقت آن است که 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و آبلیموی تازه و ادویه جات را اضافه کرده و هم بزنید و دوباره گوشت را با حرارت ملایم بگذارید تا بپزد.

3

در حالی که گوشت در حال پختن است، به سراغ آماده سازی لوبیا سبزها بروید. ابتدا آنها را بشویید و با دقت تمیز کنید. سپس آنها را در سبد توری قرار دهید و بگذارید به تدریج خشک شوند. سپس آنها را به اندازه 2 سانتی متر خرد کنید و سعی کنید این کار را به طور منظم با آنها انجام دهید.

4

ماهیتابه دیگری را انتخاب کنید و آن را با روغن چرب کنید. لوبیا سبزهای که خرد کرده‌اید را داخل تابه بریزید و کمی تفت دهید. سعی کنید این کار را برای مدت طولانی انجام ندهید زیرا فواید آن را از بین می برید. اما هر چه بیشتر آنها را سرخ کنید رنگ بهتری خواهند داشت. وقتی به درستی سرخ شدند آنها را به قابلمه گوشت اضافه کرده و صبر کنید تا به مدت 20 دقیقه همراه با گوشت بجوشند. طعم نمک و فلفل را به دلخواه خود تنظیم کنید. بقیه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده.

5

وقتی خورش آماده شد می توانید آن را با نان یا برنج سرو کنید. خوش بگذره!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 93
نیاز روزانه
چربی کل 3.8g6%

چربی اشباع 0.4g2%
کلسترول 28mg10%
سدیم 79mg4%
پتاسیم 278mg8%
کربوهیدرات کل 5.2g2%

فیبر 1.6g7%
قند 2.3g
پروتئین 10g20%

ویتامین آ 14%
ویتامین سی 9%
کلسیوم 2%
آهن 5%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.