تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خوراک مرغ و نان

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 50 دقیقه

امروز نیز با طرز تهیه خوراک مرغ و نان در خدمت شما عزیزان هستیم. گوشت مرغ یکی از پر طرفدارترین مواد خوراکی در آشپز خانه های ایرانی است. هم منبع کم چرب پروتئین است، هم طعم خوبی دارد هم در دسترس و مقرون به صرفه است. غذاهای بسیار زیادی را می توان ب استفاده از گوشت مرغ درست کرد با دنبال کردن برچسب خوراک مرغ در وبسایت می توانید به همه ی آن ها دسترسی داشته باشید.

طرز تهیه خوراک مرغ و نان

مواد لازم برای خوراک مرغ
 3 عدد سینه مرغ
 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 1 پیمانه آرد
 100 گرم کره
 2 بسته عصاره مرغ
 2 عدد پیاز
 1 پیمانه خامه
 نمک و فلفل به اندازه کافی
مواد لازم برای نان
 4 عدد قارچ
 3 عدد هویج
 2 پیمانه نخود سبز
 جعفری
 100 گرم کرفس
 2 پیمانه آرد
 1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
 1 قاشق چایخوری نمک
 1 قاشق چایخوری شکر
 50 گرم کره
 1 پیمانه ماءالشعیر
 جعفری خرد شده
 1 عدد تخم مرغ
طرز تهیه ی خوراک مرغ
1

فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.

2

سینه‌های مرغ را درشت خرد کنید و همراه مقداری روغن، نمک و فلفل داخل ماهیتابه بریزید. سینه‌های مرغ را به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم سرخ کنید.

3

درون قابلمه 3 لیوان آب بریزید و عصاره‌های مرغ را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید (می‌توانید از 3 لیوان آب مرغ هم استفاده کنید).

4

پیازها را خرد کنید، همراه کره درون ماهی‌تابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا پیازها نرم شوند. سپس، آرد را اضافه کنید و حدود 2 دقیقه تفت دهید. پس از تفت دادن آرد، آب مرغ در حال جوشیدن را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا غلیظ شود.

5

پس از غلیظ شدن مواد نیز خامه، نمک و فلفل را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه هم بزنید. سپس، تکه های مرغ، قارچ خرد شده، هویج پخته خردشده، نخودسبز پخته، کرفس خردشده و جعفری خردشده را اضافه کنید.
در ماهی‌تابه را بگذارید و اجازه دهید مواد حدود 15 دقیقه با حرارت متوسط بپزند.

طرز تهیه ی نان
6

آرد، بکینگ پودر، نمک و شکر را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس، کره را به مخلوط مواد خشک اضافه کنید و بزنید تا به صورت گلوله گلوله شود. در ادامه ماءالشعیر را به آن‌ها بیفزایید، به آرامی با سایر مواد مخلوط کنید و در آخر نیز جعفری را اضافه کنید.

7

خمیر را روی سطحی که آرد پاشیده‌اید، قرار دهید و با وردنه باز کنید. سپس، با یک قالب دایره‌ای شکل خمیر را قالب بزنید و به صورت نان‌های گرد کوچک دربیاورید. در یک ظرف جداگانه تخم‌مرغ را بزنید تا یکدست شود.

8

مخلوط خوراک مرغ را داخل ظرف نسوز (پیرکس) بریزید. سپس، حلقه‌های خمیر را روی خوراک مرغ بچینید و روی نان‌ها را با قلمو به تخم مرغ آغشته کنید.

9

ظرف را داخل فر گرم‌شده به مدت 20 تا 40 دقیقه قرار دهید. زمانی که روی نان‌ها برشته و طلایی شد، طرز تهیه خوراک مرغ و نان به پایان رسید و اسن خوراک خوشمزه آماده سرو است.

نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 266کالری از چربی 119
نیاز روزانه
چربی کل 12.3g19%
کلسترول 47.6mg16%
سدیم 469mg20%
پتاسیم 238mg7%
کربوهیدرات کل 18.2g7%
پروتئین 17.5g35%

کلسیوم 1.1%
آهن 5.8%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.