تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورشت آلو ایرانی ساده و آسان در چند مرحله

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

خورشت آلو بسیار لذیذ است و طعم ترش و شیرین آن آنقدر بی نظیر است که به سختی می توانید در برابر آن مقاومت کنید! آلویی که در خورش استفاده می شود کمی طعم ترش به آن می دهد. خورشت آلو کاملا دوست داشتنی است و معمولا در مجالس ایرانی دیده می شود.

طرز تهیه خورشت آلو ایرانی ساده و آسان در چند مرحله

مواد لازم طرز تهیه خورشت آلو
 200 گرم گوشت گوسفندی
 2 پیمانه آلو
 3 قاشق غذاخوری شکر
 3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 1 عدد هویج، سیب زمینی و پیاز(از هر کدام)
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی(اختیاری)
 نمک، فلفل، زردچوبه روغن به مقدار لازم
طرز تهیه خورشت آلو
1

پیاز را پوست بگیرید و بشویید، سپس آن را به شکل خلالی برش دهید. یک ماهیتابه را انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید، تابه را گرم کنید و اجازه دهید روغن داغ شود. پیازهای خلالی شده را سرخ کنید و اجازه دهید رنگ آن طلایی شود.

2

وقتی پیاز ها طلایی شدند گوشت بره را اضافه کنید. به یاد داشته باشید که گوشت بره را باید به شکل مکعبی در اندازه های نسبتا کوچک برش دهید (نه خیلی کوچک، زیرا گوشت پس از سرخ شدن کمی تغییر شکل می دهد). در صورت تمایل مقداری زردچوبه و کمی فلفل به گوشت اضافه کنید و دوباره تفت دهید. حالا کمی آب به قابلمه اضافه کنید و بگذارید بپزند. چرا در این مرحله نمک اضافه نکردیم؟ زیرا روند پخت را کند می کند.

3

اجازه دهید گوشت 1 ساعت بپزد و سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. 30 دقیقه دیگر منتظر بمانید تا مراحل پخت به پایان برسد. باید همین الان آلوها را به قابلمه اضافه کنید. یادتان باشد که آلوها را باید نیم ساعت قبل از اضافه کردن به خورش خیس کرده باشید. نمک و شکر را هم اضافه کنید.

4

زمانی که خورش آماده شد، هویج را بردارید و پوست آن را بگیرید، هویج را به شکل خلالی برش دهید. هویج های برش داده شده را در آب جوش به مدت 15 دقیقه بجوشانید. سپس هویج ها را در ماهیتابه به مدت چند دقیقه تفت دهید. رنگ هویج نباید تغییر کند. در پایان یک قاشق چایخوری شکر روی هویج های سرخ شده بپاشید و تابه را از روی شعله بردارید.

5

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید، آنها را مانند سایر مواد برش دهید. ظرف دیگری را انتخاب کنید، سیب زمینی ها را سرخ نمایید، وقتی سرخ شدند، مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه کنید.

6

در صورت تمایل 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را تفت دهید و به قابلمه خورش اضافه کنید. وقتی قوام خورشت خوب به نظر می رسد، می توانید آن را از روی حرارت بردارید و خورش خود را با موادی که از قبل آماده کرده اید تزیین کنید.

7

خورشت آلو آماده است. می توانید آن را با برنج کته یا برنج آبکش سرو کنید.

نوش جان!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 116
نیاز روزانه
چربی کل 2.8g5%

چربی اشباع 1g5%
کلسترول 17mg6%
سدیم 79mg4%
پتاسیم 260mg8%
کربوهیدرات کل 17.5g6%

فیبر 1.3g6%
قند 11.5g
پروتئین 6g12%

ویتامین آ 39%
ویتامین سی 9%
کلسیوم 1%
آهن 8%
ویتامین ب12 28%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.