تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورشت بادمجان ایرانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز5 ساعت

به راحتی می توان گفت بیشتر غذاهای ایرانی ترکیبی از برنج و خورشت هستند و که به آن چلو خورشت می گوییم. تا امروز در مورد خورشت قورمه سبزی و خورشت فسنجان مطالب زیادی منتشر کرده ایم. در حال حاضر در این بخش می خواهیم شما را با طرز تهیه خورشت بادمجان فوق العاده خوشمزه آشنا کنیم! در هر خورشت ایرانی گوشت پیدا می شود. گوشت بخشی جدا ناپذیر از غذا است، اما علاقه مندان به رژیم غذایی وگان و گیاهخواری نگران نباشند، در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توان خورشت بادمجان را بدون گوشت نیز تهیه کرد.

طرز تهیه خورشت بادمجان ایرانی

مواد لازم مناسب 4 نفر
 4 عدد بادمجان
 4 قاشق غذاخوری روغن
 300 گرم گوشت بره
 1 عدد پیاز خلالی شده
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 قاشق چایخوری نمک و زردچوبهار هرکدام
 ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
 2 پیمانه آب
 ¼ پیمانه آبغوره
 3 پیمانه برنج ایرانی
طرز تهیه خورشت بادمجان
1

ترجیحاً از گوشت تازه استفاده کنید اما اگر منجمد دارید، یخ زدایی کنید و به مکعب های یک اینچی برش دهید.

2

بادمجان ها را پوست بگیرید و از طول برش دهید، روی هر طرف نمک بپاشید و به مدت پنج دقیقه استراحت کند، این فرآیند کمک می کند اگر بادمجان ها تلخ هستند، طعم تلخ آنها تا حدودی برطرف شود. سپس با دستمال کاغذی نمک اضافی را بگیرید.

3

در تابه‌ای متوسط، روغن را گرم کنید و برش‌های بادمجان را به مدت 2 دقیقه در هر طرف بادمجان تفت دهید یا تا زمانی که رنگ بادمجان مایل به قهوه‌ای شود، سرخ کنید.

4

در تابه ای دیگر پیاز را به مدت 2 دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید. گوشت را به همراه رب گوجه فرنگی و ادویه ها اضافه کنید. چهار پیمانه آب بریزید و بگذارید بجوشد و حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بپزد، تا گوشت خوب پخته شود.

5

قبل از پختن برنج، آن را به مدت سی دقیقه در یک کاسه آب خیس کنید. چهار پیمانه آب را در یک قابلمه بجوشانید. آب جوش را با سه قاشق غذاخوری نمک مزه دار کنید. برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش بریزید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که برنج پخته شود با حرارت متوسط بجوشد.

6

برنج را صاف کرده و با آب سرد بشویید. در قابله مورد نظر خود برای پختن برنج، مقداری روغن ریخته و سپس برنج را اضافه کنید. توجه کنید که قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. درب قابلمه را ببندید و 30 تا 40 دقیقه صبر کنید تا برنج آماده شود.

7

در همین حین، در تابه ای که گوشت را پخته اید، خلال های بادمجان را که از قبل سرخ کرده اید. به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید 30 دقیقه دیگر بپزد. سپس آبغوره را به مقدار دلخواه بریزید و بگذارید 10 دقیقه دیگر روی حرارت متوسط بجوشد. خورشت بادمجان آماده سرو است.

طرز تهیه خورش بادمجان برای رژیم غذایی وگان
8

برای دوستان وگان و گیاهخوارم، به شما قول دادیم که گوشت را جدا کنیم. شما باید چند مرحله را تغییر دهید، بنابراین اجازه دهید خیلی سریع به این موضوع بپردازم. بادمجان ها را بعد از پوست کندن و خلال کردن و سرخ کردن، از تابه خارج کرده و پیاز خرد شده را به روغن باقی مانده اضافه کنید. پیاز را تفت دهید، ا

9

دویه، رب گوجه فرنگی و آب را اضافه کنید، بادمجان های پخته شده را دوباره به تابه اضافه کنید. بگذارید 30 تا 40 دقیقه بجوشد. خورشت بادمجان گیاهی آماده است. می توانید هر طور که دوست دارید با نان یا برنج میل کنید

ارزش غذایی

در هر 250 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 189کالری از چربی 99
نیاز روزانه
چربی کل 11g17%

چربی اشباع 3.6g18%
کلسترول 34mg12%
سدیم 880mg37%
پتاسیم 610mg18%
کربوهیدرات کل 14g5%

فیبر 5.9g24%
قند 7.4g
پروتئین 11g22%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 16%
کلسیوم 3%
آهن 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.